۵۰درصد ارائه خدمات درمانی شیراز به افراد غیربومی است
۵۰درصد ارائه خدمات درمانی شیراز به افراد غیربومی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سالی که گذشت ۲۸ درصد بیماران مراکز درمانی فارس از استان‌های همجوار بوده‌ که  معادل ۵٠ درصد خدمات استان است. به گزارش خبرنگار پگاه خبر، دکتر سید وحید حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به  فروکش کردن بیماری کرونا در جامعه ابراز داشت: با کمک عرصه های علمی، […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سالی که گذشت ۲۸ درصد بیماران مراکز درمانی فارس از استان‌های همجوار بوده‌ که  معادل ۵٠ درصد خدمات استان است.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر، دکتر سید وحید حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به  فروکش کردن بیماری کرونا در جامعه ابراز داشت: با کمک عرصه های علمی، پژوهشی و رسانه ای توانستیم این بیماری را کنترل کنیم ولی لطمه‌های زیادی خصوصا در بخش اموزش به ما وارد شد که شاید یک دهه زمان برای ترمیم این اسیب نیاز شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جوانی جمعیت در کشور یک نیاز واقعی است،اظهار داشت: حدود ۶سال وقت داریم تا تراز جمعیتی کشور را ترمیم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: نقش  دانشگاه علوم پزشکی در بحث جوانی جمعیت کلیدی است و درسال گذشته ۲۴جلسه شورای جوانی جمعیت برگزار کردیم.
حسینی بیان اینکه بهداشت اصل و اساس کارو جامعه است افزود:  سال گذشته شیراز تنها کلانشهری بود که از نظر اب سالم گواهی آب سالم از تولید به مصرف را دریافت کرد.
وی با اشاره به توان علمی و درمانی استان و ارایه خدمات درمانی به استانهای دیگر، ادامه داد: ٣٣٠٠ بیمار بدحال در سال گذشته متقاضی حضور در مراکز درمانی فارس بوده اند.
حسینی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ ایرانی، اسلامی و علمی مهمترین رسالت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، بیان داشت: در بحث توسعه و تامین نیروی انسانی و زیرساخت‌ها نیز اقدامات اساسی در دانشگاه انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تخت بیمارستانی عنوان داشت: کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در فارس احساس میشد که با موافقت رئیس جمهور مجوز ان صادر شده است.
در ادامه نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی مراکز نازایی سطح دو در ۶شهرستان فارس گفت: داراب، اباده،  لامرد، فیروزاباد و نوراباد مراکز ناباروری سطح دو فعال شده است که بیش از ۸۰ درصد مشکلات مراجعه کنندگان برطرف میشود.
مهرداد شریفی ادامه داد: اولین مرکزمشاوره نازایی در کشور در بیمارستان شوشتری راه اندازی کردیم که کاملا بصورت رایگان است و افراد میتوانند برای دریافت خدمات مراجعه کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست گفت: در زمینه غربالگری و تشخیص بیماریهای ارثی در روزهای اول بارداری فارس پیشتاز است و ١٠٠ درصدمراکز تحت پوشش غربالگری بیماریهای متابولیک هستند.
عباس رضاییان زاده با اشاره به بهداشت کارخانجات بیان داشت: در بحث بهداشت کارخانه‌ها نیز خانه بهداشت در کارخانه‌ها تشکیل شده و همه کارگران تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به سالک خیز بودن استان فارس و پیشگیری از این بیماری در استان ابراز داشت:تمام شهرستان‌های استان فارس مجهز به مرکز پیشگیری و درمان سالک شدند و کلیه اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز فارس شناسایی و در شس ماهه دوم سال گذشته از نظر ابتلا به سل و سالک واکسیناسیون شدند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به امار غربالگیری انجام شده در مراکز درمانی اظهار داشت: ۴٣ و ۵۲۸ مورد دیابت و پیش دیابت غربالگری شدند. و ۲۸ هزار و ٣٩١ مورد از افرادی که اطلاعی از فشار خون نداشتند همچنین ٣٠١ هزار و ٢٩١ مورد غربالگری پستان، ۲۸۰ هزار و ۴۵۶ مورد غربالگری روده و ۲۳۵ هزار و ۲۶۳ خانم غربالگری دهانه رحم شدند.
رضاییان زاده با بیان اینکه  طرح خانه بهداشت عشایری در فارس به اجرا درامده است گفت: ۴۶ خانه بهداشت عشایری با بهورزان عشایری در مکانهایی که عشایر  اسکان یافته اند، فعال است.

انتهای پیام/

صدیقه زرین کلاه