توجه به حوزه دام، طیور و آبزیان افزایش بهره وری را به دنبال دارد
توجه به حوزه دام، طیور و آبزیان افزایش بهره وری را به دنبال دارد

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شکاف فنی و تکنولوژی بین ایران و کشورهای پیشرفته کاهش یابد، گفت: توجه به حوزه دام، طیور، آبزیان و شیلات می تواند با شعارهای عدالت اجتماعی سازگاری داشته و افزایش بهره وری، اشتغال قابل توجه، تامین غذا و امنیت […]

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شکاف فنی و تکنولوژی بین ایران و کشورهای پیشرفته کاهش یابد، گفت: توجه به حوزه دام، طیور، آبزیان و شیلات می تواند با شعارهای عدالت اجتماعی سازگاری داشته و افزایش بهره وری، اشتغال قابل توجه، تامین غذا و امنیت غذایی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفر قادری در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور، دامپزشکی، تجهیزات و صنایع وابسته و چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان تجهیزات و صنایع وابسته بیان کرد: از مولفه‌های تاب‌آوری اقتصادی، اقتصاد دانش بنیان است باید بتوانیم از ظرفیت آخرین یافته های علمی در سطح دنیا استفاده کنیم و در حوزه‌هایی که به لحاظ امنیت ملی، عدالت اجتماعی، اشتغال و درآمد مردم برای ما مهم تر است، شکاف فنی و تکنولوژی موجود بین کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته را کم کنیم.

به گفته وی؛ نمایشگاه این امکان و فرصت را فراهم می کند که تولیدکنندگان و ارائه دهندگان دانش فنی و تکنولوژی های روز در کنار هم قرار گیرند و سرمایه‌گذاران بالقوه که می خواهند در این حوزه ورود پیدا کنند نسبت به این حوزه اشراف و تسلط بیشتری پیدا و با چشم باز ورود کنند.

قادری اظهار کرد: در شرایط جدیدی که برای کشور ما فراهم شده است در تعاملات منطقه‌ای، باید به بحث افزایش صرفه جویی ناشی از مقیاس و وسیع تر شدن بازار ناشی از تولیدات به صورت جدی توجه شود تا بتوانیم با کاهش هزینه های و تولید بیشتر کالای قابل رقابتی را تولید کنیم و نمایشگاه ها این امکان و فرصت را می توانند فراهم کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: ساختار و زیرساخت های نمایشگاه بین المللی باید متحول شود و توسعه پیدا کند و فضاهای بیشتری در اختیار نمایشگاه بین المللی قرار گیرد.

قادری ابراز کرد: حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی در نمایشگاه ها فرصتی تعامل بیشتر را برای شرکت کنندگان فراهم می کند و از طرفی برای مسئولین فرصتی فراهم می آورد تا با دیدگاه وسیع تری توانمندی ها و عقب ماندگی های استان فارس را نسبت به سایر استان ها مقایسه کنند.


موانع تولید با هم افزایی و تشریک مساعی رفع می شود

در ادامه این مراسم، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اهمیت نمایشگاه های مذکور، تصریح کرد: با برپایی نمایشگاه عرصه ایی برای تعامل، همفکری، تبادل نظر ایجاد شده است.

محسن ربانی زاده با بیان اینکه از سال گذشته که تحول اقتصادی با آن شهامتی که دولت به خرج داد و با حذف ارز ترجیحی شروع شد، در حوزه دام، طیور و آبزیان موانعی ایجاد شده است، ابراز کرد: اگرچه این موانع تا حدودی برطرف شده اما مابقی موانع نیز با هم افزایی و تشریک مساعی سیاستگذاران و تولید کنندگان برطرف خواهد شد که در نمایشگاه فرصت این تعامل برای ذینفعان ایجاد شده است.

وی افزود: دولتی ها باید با تشکیل میز خدمت و ارائه توضیحاتی در خصوص سیاست های سال جاری در نمایشگاه پررنگ تر حضور پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اهمیت حوزه دام، طیور، آبزیان و صنایع و تجهیزات وابسته بیان کرد: باید به سمت و سوی ارتقای بهره وری برویم که شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه می توانند کمک قابل توجهی داشته باشند و نمایشگاه زمینه تعامل این شرکت ها با تولیدکنندگان را فراهم می سازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در دنیای امروز آب مجازی، کشت های فرا سرزمینی مدنظراست اگر می‌خواهیم در عرصه‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشیم باید افزایش بهره وری را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/