طرح پلیس فتا فارس در برخورد با رفتارهای هنجارشکنان
طرح پلیس فتا فارس در برخورد با رفتارهای هنجارشکنان

رئیس پلیس فتا استان از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در خصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی خبر داد. رئیس پلیس فتا استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:  در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ […]

رئیس پلیس فتا استان از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در خصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:  در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار این پلیس  قرار دارد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی با اشاره به مصادیق مجرمانه درخصوص “اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی” نظیر ترغیب به “بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاقی ، پیکر تراشی و غیره” افزود: تاکنون با انجام هزار و  ۵۸۵ رصد عام صورت گرفته، ۵۲ مورد اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار و حذف صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کار گروه های ویژه عملیاتی در این پلیس در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و بر خورد با مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

 سرهنگ سلیمانی بیان داشت: بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده های تشکیل شده در حوزه رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه کانال ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ، اخاذی و غیره از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده های کثیر الشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده ها در اولویت های انتظامی قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند بعد از ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی به مرکز پلیس فتا واقع در بلوار احمدی شمالی- خیابان شهیدان ظریفکاران مراجعه کنند تا سریعاً اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/