تسهیل تردد محور ورودی شمال غربی کلان‌شهر شیراز در دستور کار مدیریت شهری
تسهیل تردد محور ورودی شمال غربی کلان‌شهر شیراز در دستور کار مدیریت شهری

شهردار کلان‌شهر شیراز پیرامون تسهیل تردد محور ورودی شمال غربی این کلان‌شهر به تشریح وضعیت زیرگذر گویم و بزرگراه ۵۵متری جنوب حافظ پرداخت و گفت: در هفته شیراز بخشی از مسیر ۴ کیلومتری فاز نخست محور جنوب شهرک حافظ به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید. به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز؛ محمدحسن اسدی در […]

شهردار کلان‌شهر شیراز پیرامون تسهیل تردد محور ورودی شمال غربی این کلان‌شهر به تشریح وضعیت زیرگذر گویم و بزرگراه ۵۵متری جنوب حافظ پرداخت و گفت: در هفته شیراز بخشی از مسیر ۴ کیلومتری فاز نخست محور جنوب شهرک حافظ به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز؛ محمدحسن اسدی در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس، معاون وزیر راه ‌‌و شهرسازی و نمایندگان مردم شهرستان‌ه‌ای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در سخنانی پیرامون تسهیل تردد محور ورودی شمال غربی این کلان‌شهر به زیرگذر گویم پرداخت و بیان کرد: شهرک گویم طی ۶ ساله گذشته یک روستا و به عنوان مرز حریم و محدوده بود و به شهر شیراز الحاق شد.

وی گفت: طول زیر گذر در حال ساخت پروژه گویم ۱۶۰۰ متر است که هزینه اجرای آن با تملک، ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه مدت زمان اجرای ساخت این پروژه ۲۴ ماه اعلام شده است، افزود: مدت زمان باقی‌مانده جهت ساخت این پروژه ۱۸ ماه است تا به اتمام برسد.

اسدی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۲ درصد است و هم‌اکنون چهار دستگاه حفار در دو نوبت کاری مشغول به‌کار هستند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز اضافه کرد: باتوجه به اینکه طرف قرارداد اجرای پروژه زیر گذر گویم یکی از مؤسسات زیر نظر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است، به. صورت هفتگی مسؤولین قرارگاه از تهران به شیراز آمده و روند پیگیری اجرای این پروژه را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه با مشکلاتی مواجه هستیم، عنوان کرد: هزینه اجرایی این پروژه روزانه بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان است و شهرداری باتوجه به اینکه نهادی درآمد_هزینه است، باید به صورت روزشمار، تنها برای این پروژه این مبلغ را هزینه کند.

اسدی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این پروژه جابجایی تأسیسات و معارضین است که باوجود همکاری، همه تأسیسات اعم آب، برق، گاز، فیبر نوری و مخابرات در عمق زمین است.

شهردار کلانشهر شیراز به تملک صورت گرفته برای اجرای این پروژه اشاره و بیان کرد: در فاز اول تعداد ۱۵ ملک که اغلب تجاری بوده، تملک شده و اقدامات لازم ثبت تملک ۳۵ پلاک مورد نیاز دیگر در دستور کار است.

وی اظهار کرد: در فاز اول بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان به مالکین مغازه های در مسیر این پروژه توسط شهرداری پرداخت شد و در فاز بعدی جهت تامین هزینه‌های تملک، ۱۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که از این مبلغ نیز ۶ میلیارد تومان پرداخت شده و ۴۰ میلیارد تومان بابت ۱۱ پلاک قرارداد و توافق‌نامه آن در شرف انعقاد است

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز خاطرنشان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای کاهش مابقی هزینه‌های تملک ۱۰۰ میلیارد تومان است که خواستار ورود نماینده عالی دولت در استان به این قضیه هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه اینکه برای اجرای مسیر ۱.۶ کیلومتری این محور ۱۸ ماه زمان باقی‌مانده است، افزود: اگر آزادراه وارد مسیر شیراز-سپیدان بشود باید تملکات دیگری به جز مواردی که برای اجرای زیر گذر گویم مدنظر است، صورت بگیرد تا این مسیر باتوجه به اینکه مسیری جایگزین برای آن وجود ندارد، قفل نشود.

اسدی ادامه داد: تمام اهتمام شهرداری برآنست تا شاهد کمترین مشکل برای مردم به این مسیر باشیم.

او در پایان سخنان خود اظهار کرد: باتوجه به قرارداد صورت گرفته با شرکت سد عمران پارس گستر، در هفته شیراز بخشی از مسیر ۴ کیلومتری فاز نخست محور جنوب شهرک حافظ به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید و فاز دوم این قطعه به طول ۴ کیلومتر کلنگ‌زنی و در آینده این بزرگراه به قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان که توسط دولت در حال ساخت است، متصل می‌شود.

انتهای پیام/