مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس خبر داد: برگزاری جشنواره حامین در فارس
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس خبر داد: برگزاری جشنواره حامین در فارس

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس گفت: در راستای فعال سازی و توسعه فعالیت های انجمن های مردم نهاد در فارس جشنواره ای با عنوان حامین برگزار می شود. به گزارش خبرنگار پگاه خبر،  مصطفی مشفقیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب و تشویق […]

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس گفت: در راستای فعال سازی و توسعه فعالیت های انجمن های مردم نهاد در فارس جشنواره ای با عنوان حامین برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار پگاه خبر،  مصطفی مشفقیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ابراز داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب و تشویق سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد  در ورود به مباحث اجتماعی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: به این منظور جوایزی از مبلغ پنج تا پانزده میلیون تومان برای سمن های برتر در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه چهار موضوع در حوزه فعالیت های مردم نهاد در اولویت قرار گرفته است عنوان داشت: راه‌اندازی میزهای تخصصی با محوریت تشکل‌های مردم‌نهاد در ۴ محور محیط زیست،خانواده، آسیب‌های اجتماعی، درمان و سلامت راه اندازی میشود و جشنواره حامین به همین منظور و برای بررسی فعالیت‌های انجمن‌های مردم نهاد برگزار می شود.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس افزود: با به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و در همین راستا به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های مردمی هستیم.

وی از تقلیل زمان صدور پروانه از شش ماه به یکماه خبر دادو بیان داشت: برای تسریع در روند صدور پروانه فعالیت سمن ها زمان صدور پروانه از شش ماه به یکماه تقلیل یافته و با متمرکز شدن مرجع صدور، کار نظارت و ارزیابی بر سمن‌ها بهتر و سریعتر انجام خواهد شد.
در ادامه نشست معاون تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: در حال حاضر ۱هزارو ۵۶ سمن و تشکل‌های مردمی در استان دارای مجوز فعالیت است که پانزده انجمن مردم نهاد در سطح ملی فعالیت دارند.

علیرضا سامری با اشاره به تعداد فعالیتهای سمنها در سه سطح شهرستانی،استانی و ملی افزود: تاکنون ١۴٢ پروانه توسط استانداری، ١٨٣ پروانه توسط ورزش و جوانان، ۳۸۶پروانه توسط فرمانداری،۱۱۲ پروانه توسط فرماندهی نیروی انتظامی و ٢٣٣ پروانه توسط بهزیستی صادر شده است.

پیام خبر/زرین کلاه