برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس با رویکرد تحولی در محل نمایشگاه بین المللی شیراز
برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس با رویکرد تحولی در محل نمایشگاه بین المللی شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت این استان به‌صورت رویدادمحور برگزار خواهد شد، گفت: در نمایشگاه امسال صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود. به […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت این استان به‌صورت رویدادمحور برگزار خواهد شد، گفت: در نمایشگاه امسال صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.

به گزارش پگاه خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان که با موضوع نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با تلاش‌های گسترده قرآن را از مهجوریت درآوریم، گفت: تلاش زیادی برای تغییر سیاست در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت داشتیم که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.
حمیدرضا قانعی با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های متعددی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس همکاری دارند، گفت: نمایشگاه امسال به صورت رویدادمحور برگزار خواهد شد و امتیاز این کار هم آن است که در آن صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس با توجه به برودت هوا که فضای سربسته‌ای است،‌ مناسب دانست.

وی افزود: مدیریت مجموعه نمایشگاه های بین المللی شیراز در راه اندازی نمایشگاه قرآن و عترت نقش ویژه را ایفا کرده است و انشاالله با اهتمام ویژه سایر اعضای شورای توسعه قرآنی استان نمایشگاه امسال تفاوت فاحشی با دوره های قبل از نظر کمی و کیفی خواهد داشت. نمایشگاه امسال انشاالله در روز ۱۶ فروردین هم زمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام افتتاح خواهد شد و تا ۱۹ فروردین ماه مصادف با اولین شب قدر ادامه خواهد داشت و از همه مردم عزیز و علاقه مندان به فرهنگ قرآنی برای بازدید از نمایشگاه دعوت بعمل می آید.

دستغیب، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: باید تلاش شود تا یک مکان و زمان ثابت برای نمایشگاه قرآن و عترت فارس مشخص شود تا مردم هر ساله بدانند دقیقاً در چه روزهایی و در چه مکانی این نمایشگاه برپا می‌شود. وی با بیان اینکه بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همین محل دائمی نمایشگاه‌های فارس است، گفت: پیشنهاد می‌شود برای عرضه و فروش محصولات تخفیفاتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده و نشست و محافلی برای آنان برگزار شود.