خط دوم مترو شیراز افتتاح شد
خط دوم مترو شیراز افتتاح شد

شهردار شیراز گفت: قطار شهری شیراز به طول ۹۰ کیلومتر تعریف شده که خط ۲ آن به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه به خط یک مترو متصل می‌شود. به گزارش پگاه خب ،به‌مناسبت دهه فجر در چهارمین گام از برنامه‌های جهش عمرانی شهرداری شیراز، آیین بهره‌برداری فاز نخست خط ۲ مترو با اعتباری بالغ […]

خط ۲مترو شیراز

شهردار شیراز گفت: قطار شهری شیراز به طول ۹۰ کیلومتر تعریف شده که خط ۲ آن به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه به خط یک مترو متصل می‌شود.

به گزارش پگاه خب ،به‌مناسبت دهه فجر در چهارمین گام از برنامه‌های جهش عمرانی شهرداری شیراز، آیین بهره‌برداری فاز نخست خط ۲ مترو با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، مقامات نظامی و انتظامی و مدیران استانی و شهری برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسدی شهردار شیراز با اشاره به تامین هزینه های توسعه حمل و نقل عمومی ابراز داشت:۵۰درصد هزینه هاتوسط دولت تامین میشود که با پیگیریهای مسئولان عملیات اجرایی این خط  از سال ۹۳ آغاز شد وبعداز حدود یکسال با تامین اعتبار پیگیری عملیات با جدیت دنبال شد.
وی افزود: طراحی و اجرای این طرح با مهندسین داخلی و قرارگاه خاتم الانبیا بوده است.
شهردار شیراز ابراز داشت: طول خط۲ مترو هشت کیلومتر و هشت ایستگاه آن از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین (ع) است که یک کیلومتر از این خط بر روی سطح زمین و هفت کیلومتر زیرزمینی و به صورت تونل دوقلو با ایستگاه‌های جزیره‌ای است.
وی گفت: برای اجرای این مرحله بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و اجرای عملیات عمرانی آن از هشت سال پیش آغاز شده بود.
اسدی با تشکر از همکاری و تلاشهای شهرداران و مسولین از ابتدای پروژه تا کنون اظهار امیدواری کرد: ادامه عملیات اجرایی خط دوم نیز با تامین بودجه مورد نیاز تکمیل گردد .
همچنین در حاشیه مراسم ، از تمبر یادبود افتتاح این خط رونمایی شد.

پایان خبر /خبرنگار زرین کلاه