ضرورت حمایت خیرین و دستگاههای دولتی  ازدارالشفاءخیریه حضرت  ابولفضل(ع) شیراز با پنجاه سال سابقه فعالیت
ضرورت حمایت خیرین و دستگاههای دولتی  ازدارالشفاءخیریه حضرت  ابولفضل(ع) شیراز با پنجاه سال سابقه فعالیت

    مدیر موسسه خیریه درمانی دارالشفا حضرت ابالفضل(ع)شیراز در گفتگو با خبرنگار پگاه خبر با بیان اینکه سرمایه اصلی خیریه اعتماد مردم و حمایتهای انان است،گفت:موسسه خیریه درمانی دارالشفا حضرت ابالفضل(ع) درسال ۱۳۵۳ با نیت کمک به مردم محروم تاسیس شده است ودر حال حاضر با ۶پرسنل اداری و شش پزشک در حال خدمت […]

 

 

مدیر موسسه خیریه درمانی دارالشفا حضرت ابالفضل(ع)شیراز در گفتگو با خبرنگار پگاه خبر با بیان اینکه سرمایه اصلی خیریه اعتماد مردم و حمایتهای انان است،گفت:موسسه خیریه درمانی دارالشفا حضرت ابالفضل(ع) درسال ۱۳۵۳ با نیت کمک به مردم محروم تاسیس شده است ودر حال حاضر با ۶پرسنل اداری و شش پزشک در حال خدمت رسانی است. رسول میرزاد گفت :از بانیان اصلی این مرکز درمانی مرحوم محمد رضازاده و برخی از بازاریان قدیمی شیراز هستند و هم‌اکنون نیز سید محمدرضا رضا زاده ودیگر اعضای هیات مدیره در حد توان در امور جاری موسسه همکاری می‌نمایند.وی افزود: باتوجه به قرار گرفتن این مرکز در بافت قدیمی و مشکل تردد محدودیتهایی در فضای فیزیکی موسسه مانند ورود امبولانس به مرکز وجود دارد و همین موضوع باعث شده که این مجموعه درحال حاضر بتواند فقط در بخش پزشک عمومی،تزریقات و دندانپزشکی به مردم خدمات ارائه کند.
مدیر موسسه خیریه درمانی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار پگاه خبر افزود: مراکز خیریه پشت و پناه مردم نیازمند هستند و نیت احداث این مجموعه ، خدمت به اقشار محروم جامعه است که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و مجموعه هدف مال اندوزی ندارد.
میرزاد با اشاره به اینکه امور خیریه در حوزه درمان نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهارداشت: ادامه فعالیت‌های مراکز خیریه درمانی مستلزم حمایت مردمی و دستگاههای دولتی به ویژه کمیته امداد امام خمینی می باشد که متاسفانه بخاطر وضعیت اقتصادی  این امر بسیار کمرنگ شده است.
وی علت عدم اجرای طرح پزشک خانواده در این مرکز را محدودیت های ایجاد شده  برای مراجعه کنندگان عنوان کرد و گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان این مرکز افاغنه میباشند که شامل طرح پزشک خانواده نیستند و ما نمیتوانیم بیماران را تفکیک کنیم.
مدیر موسسه با اشاره به خدمات انجام شده در دوران بیماری کرونا گفت: به علت همجواری با حرم مطهر شاهچراغ (ع) طرح تشویق افراد برای واکسینه شدن، اهدا ماسک رایگان و معرفی بیماران به بیمارستان جز خدمات صورت گرفته در این مرکز بود.
میرزاد با عنوان اینکه سلامتی از مهمترین مبانی خانواده ها می باشد،اضافه کرد: حدود هزارنفر تحت پوشش بیمه ای رایگان در این مرکز هستند که اسامی انها ثبت شده و علاوه بر خدمات درمانی، تامین مایحتاج اولیه زندگی انها هم در دستور کار موسسه قرار  دارد.
میرزاد با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه در بخش دندانپزشکی عنوان داشت: سعی میکنیم خدمات رسانی مانند سابق باشد ولی اگر وضعیت کمک رسانی بهمین منوال باشد ماهم تحت تاثیر وضعیت ناچار به افزایش قیمتها خواهیم بود.
وی ابراز داشت: اگر موانع قانونی و مدیریتی مانند پرداخت مالیات در امور خیریه ها حذف شود میتوانیم در امور دیگر برای مراجعه کنندگان نیازمند هزینه کنیم. مدیر موسسه خیریه دارالشفا در پایان ضمن تشکر از رسانه ها از اصحاب رسانه خواست تریبون محرومین و مراکز خیریه باشند تا صدای این مراکز به گوش مردم و مسولین برسد .
خاطر نشان می گردد ، دارالشفاء حضرت ابالفضل(ع) شیراز در حدود نیم قرن در بخش سلامت مشغول به فعالیت است و در حال حاضر با مشکلات و چالش هایی روبرو شده که انشاالله با مساعدت مدیران و‌مسولین بخصوص استاندار فارس این موسسه خیریه مورد حمایت و تقویت قرار گیرد . گفتنی است بخش دندانپزشکی موسسه خیریه دارالشفا ابوالفضل(ع) شیراز از جمله بخش های موفق و مورد استقبال مردمی است که با کادری مجرب خدمات درمانی را با کیفیت و کمترین قیمت به مراجعین ارائه می نماید .
شماره حساب و شماره کارت دارالشفاء حضرت ابالفضل شیراز جهت اهداء کمکهای مردمی با هر میزان به شرح زیر اعلام شده است :۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۲۲۹۸۵۱نزد بانک پاسارگاد