همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پساکرونا
همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پساکرونا

همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پساکرونا با همکاری دانشگاه زند شیراز برگزار خواهد شد

نشست خبری موسسه آموزش عالی زند شیراز:

رئیس موسسه آموزش عالی زند از برگزاری اولین همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پساکرونا خبرداد.
به گزارش  پگاه خبر سید ابراهیم حسینی در کنفرانس خبری با خبرنگاران با اشاره به تاثیر فضای کرونایی در شرایط و ارکان جامعه بیان کرد: اگرچه در دوره طولانی مردم با شرایط کرونا خود را وفق دادند اما این شرایط خسته کننده شده است.
ایشان خاطرنشان کرد: این همایش در سطح ملی تحت عنوان «مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری» برگزار شده است.

حسینی با اشاره به اینکه این اولین همایش در ارتباط با پسا کرونا است، گفت: امیدواریم پوشش مطلوب این همایش در حد نام و جایگاه شیراز به عنوان شهر دانشگاهی از زمان های قدیم برگزار شود.

رئیس موسسه آموزش عالی زند ابراز امیدواری کرد که این همایش بتواند در سطح نام شیراز برگزار شود و انتظار می رود که اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی آن ما را یاری دهند.
*استرس مزمن در جامعه و حوزه بهداشت روانی بالا رفته است
استاد دانشگاه علوم پزشکی پروفسور حسن حق شناس نیز در این نشست با بیان اینکه مخالف کلمه پساکرونا هستم، پسا کرونایی نیست و هنوز هم داخل آن به سر می بریم ، گفت: استرس مزمن در جامعه و حوزه بهداشت روانی بالا رفته است و این استرس تاثیرات روانی بسیار جدی در نسل آینده دارد.
حسن حق شناس ادامه داد: استرس مزمن به شدت بر روی جامعه، فرد و سیستم های اجتماعی اثر می گذارد و وضعیت روانی پیچیده ای را به وجود می آورد.
حق شناس گفت: مسائل کرونا در خانواده هایی که به آسانی یک یا دو عضو خانواده را از دست دادند و نتوانستند در خاکسپاری شرکت کنند، تاثیرات روانی می گذارد.
وی ادامه داد: جهت گیری این سمینار بر استرس مزمن و عواقب آن خواهد بود و این موضوع مدرن تر و بروز تر بررسی می شود.
*با استرس مزمن روبرو هستیم
دبیر علمی همایش و مسئول انجمن علمی مشاوران ایران هم در این نشست گفت: در دورانی هستیم که شاید بتوان آن را پسا کرونا نامید اما موج های جدید نشان می دهد که هنوز هم این بیماری وجود دارد.

دکتر ژاله رفاهی با بیان اینکه عده ای از کرونا به عنوان فرصت یاد می کنند، افزود: سبک اجتماعی، مشاغل دور کار، روابط درون خانوادگی و.. اثرگذاشت ؛ برخی تاثیرآن را مثبت می دانند و برخی آن را تهدید قلمداد می کنند.
وی ادامه داد:هرچه هست با استرس مزمن روبرو هستیم و ترس از دست دادن ، استرس ها و… داریم و طبیعتا سلامت روان ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
رفاهی با بیان اینکه بنا شد اولین همایش ملی تحت عنوان مطالعات علوم رفتاری با عنوان سبک زندگی و سلامت روان در دوران پسا کرونا داشته باشیم،گفت: سه محور که محور اول آن سبک زندگی در کرونا و پسا کرونا با بحث بر روی ورزش، تغذیه مدیریت مالی باورهای دینی و… خواهد بود.
دبیر علمی همایش ادامه داد: محور دوم همایش سلامت روان است که به تمامی مقوله های تاثیرگذار در آن دیده می شود و سومین محور بزرگترین مسئله آموزش های مجازی است که چالش ها و فرصت های آن بررسی می شود.
وی با بیان اینکه مقالاتی از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده است، افزود: پنل های تخصصی با حضور اندیشمندان و اساتید این حوزه برگزار می شود تا مسیر پژوهش های آینده و مداخلات را بررسی کنیم.
دبیر علمی همایش عنوان کرد: سخنران کلیدی این همایش پروفسور حسن حق شناس، استاد غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران، استاد محمد خدایاری فر از دانشگاه تهران و عبداله شفیع آبادی از دلنشگاه علامه طباطبایی و…. دانشگاه شهید چمران اهواز خواهند بود.
رفاهی ادامه داد: در این همایش کارگاه هایی جهت ارتقا دانش و آگاهی برگزار می شود.
در ادامه دکتر شیوا صدیقی دبیر کمیته مالی همایش و معاون پژوهش گفت:گروه مشاوره و روانشانسی موسسه زند از پتانسیل بالایی از منظر اساتید و دانشجویان برخوردار است و در بررسی این رویداد از دیگر ظرفیت اساتید نخبه سراسر کشور استفاده می شود.
صدیقی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن مشاوره ایران، انجمن علمی روانشناسی ایران، پارک سلامت و روان و… از حامیان معنوی این همایش هستند .
وی گفت: موسسه اموزش عالی زند شیراز اقدام به تاسیس کلینیک روانشناسی در راستای ارائه خدمات داشته است.

پایان خبر /ابراهیم عباسی همایش ملی مطالعات علوم روانشناختی و رفتاری با محوریت سبک زندگی و سلامت روان در پساکرونا