دستگاههای فرهنگی استان در میدان دفاع از جمهوری اسلامی رفوزه شدند
دستگاههای فرهنگی استان در میدان دفاع از جمهوری اسلامی رفوزه شدند

درست در میانه میدان و هنگامه ای که در جنگ ترکیبی، نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند کنش‌گری فعال و استفاده از همه پتانسیل های فرهنگی رسانه ای ،هنری ،تبلیغی است دستگاههای عریض و طویل فرهنگی دست روی دست گذاشته و تماشاچی شدند . در حالی که عناصری مانند مصی علی نژاد و مهدی حاجتی عضو […]

درست در میانه میدان و هنگامه ای که در جنگ ترکیبی، نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند کنش‌گری فعال و استفاده از همه پتانسیل های فرهنگی رسانه ای ،هنری ،تبلیغی است دستگاههای عریض و طویل فرهنگی دست روی دست گذاشته و تماشاچی شدند .
در حالی که عناصری مانند مصی علی نژاد و مهدی حاجتی عضو سابق شورای شهر شیراز با تلفن همراه از آن سوی مرزها محتوا سازی نموده و ماموریت تحربک افکار عمومی برای آشوب در کشور را اجرا می کنند باید از دستگاههای پرمدعا و بی شمار پرسیده شود که چه عملکردی برای اقناع افکار عمومی و دفاع از انقلاب اسلامی داشته اند ؟
کدام محتواها ،کدام فیلم و سریال ،کدام اثر هنری و کدام همبستگی جامعه فرهنگی هنری بوجود آورده اند ؟
واقعیت این است که حجم قابل توجهی از بودجه های کشور در شکم دستگاههایی هزینه می شود که نه تنها در زمانهای عادی و در طول پنج دهه از عمر انقلاب اسلامی موفق عمل نکرده اند بلکه در ایام روز مبادا و میانه جنگ ترکیبی، فرهنگی و رسانه ای دستهای خالیشان هویداست .
باری ،این نسخه از جنگ هم پایان خواهد یافت و انشاالله شجره طیبه انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری مسیر اعتلای کشور و خدمت به مردم را ادامه خواهد داد اما وقت آن است که دستگاههای عریض و طویل فرهنگی پاسخگو باشند .
تکنیک مارپیچ سکوت و تماشاچی بودن و انتظار کشیدن برای پایان آشوبها از سوی کنش گران مدعی انقلابی گری نخ نما شده و اکنون زمانی است که باید پاسخگو باشند .
سازمان تبلیغات اسلامی ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ،اداره کل اوقاف ،شورای فرهنگ عمومی ،دانشگاهها و آموزش پرورش،حوزه هنری انقلاب اسلامی ، دهها بنیاد و کانون و انجمن فرهنگی هنری و… برای مقابله اثر بخش با هجوم ترکیبی دشمن چه کردند ؟!
فقط یکی از دشمنان آشکار انقلاب اسلامی یعنی رژیم سعودی با آماده باش کامل به شبکه تلویزیونی خود، شبانه روز حجم عظیمی از خبرسازی و جنگ روایت را بر گرده کشور وارد می کند !،شبکه رسوای بی بی سی به راحتی دروغ پردازی می کند ،شبکه های آمریکایی و فضای مجازی رسما بطور آشکار به جمهوری اسلامی حمله ور شدند ،کدام دستگاه یک عملکرد موثر و موفق داشته است ؟
روند توهین به دین و اعتقادات مردم و مقدسات به جایی رسیده که نه تنها قرآن و احکام دین زیر سوال برده اند بلکه روحانیت رسماً مورد اهانت و عمامه پرانی قرار گرفته ،کدام دستگاه فرهنگی توانسته است دفاع کند ؟!این حجم از انفعال و دریوزگی در مقابل دشمن را چه کسی پاسخگو است ؟!
زمان برای مطالبه گری و کالبد شکافی علل انفعال مجموعه های فرهنگی فرا رسیده است ،اکنون باید در افکار عمومی پاسخگو باشند که سهم هر دستگاه در ایجاد رضایت مردم و کاستن از نارضایتی ها چیست ؟
بعنوان سرباز انقلاب اسلامی ضمن پاسداشت تلاشهای صادقان و صالحان نظام مقدس جمهوری اسلامی به مدیران و مدعیان حفظ انقلاب عرض می کنم ، زمان برای درنگ و انتظار نشستن برای سفره آماده خوری به پایان رسیده و شایسته است اگر دل در گرو این انقلاب و نظام دارید ،کمر همت برای خدمت به مردم و رفع مشکلات و اقناع افکار عمومی ببندیم که مبادا ناگهان دیر باشد .

ابراهیم عباسیابراهیم عباسی شیراز روزنامه نگار