تحریم برنامه های روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی لار
تحریم برنامه های روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی لار

به گزارش پگاه خبر جمعی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی شهرستان لار استان فارس با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر بهداشت ضمن اظهار گلایه از ضعف مدیریت این دانشکده به دلیل آنچه برخوردهای نامناسب مدیریت برشمردند از برگزاری و حضور در مراسم روز دانشجو امتناع نمودند . بخشی از نامه دانشجویان دانشکده علوم […]

دانشگاه علوم پزشکی لار به گزارش پگاه خبر جمعی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی شهرستان لار استان فارس با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر بهداشت ضمن اظهار گلایه از ضعف مدیریت این دانشکده به دلیل آنچه برخوردهای نامناسب مدیریت برشمردند از برگزاری و حضور در مراسم روز دانشجو امتناع نمودند .

بخشی از نامه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی خطاب به وزیر بهداشت و نماینده مجلس با رونوشت به مسولین استانی آمده است :
به استحضار میرساند که ما دانشجویان دانشکده علوم پزشکی لارستان مدت هاست با پایبندی به منویات مقام معظم رهبری ( دام ظله العالی) و درک مشکلات و مسائل منطقه و کشور عزیزمان ، با سعه صدر و ارجحیت روحیه تعامل با مسئولین این دانشکده ، به دلیل هدف ارزشمند و والای دانشجویی، با مشکلات متعدد موجود دست و پنجه نرم کرده و سختی های موجود در این دانشکده را به جان خریده ایم؛ اما سوء مدیریت و وعده ها و قول های بی پایه و اساس مدیران و مسئولان دانشکده و هتک حرمت دانشجویان به حدی رسیده است که این ناهماهنگی ها، فقدان برنامه و سوء مدیریت از نظر دانشجویان غیرقابل اغماض می باشد. اخیراً در راستای برگزاری مراسم روز دانشجو و همچنین فضای آموزشی دانشجویان نیز تصمیمات درخور توجه و قابل تأملی از سوی مسئولین این دانشکده به چشم می خورد که در آن نه تنها همکاری لازم به جهت برگزاری هرچه بهتر و غنی تر فعالیت های فرهنگی دانشجویی آموزشی نداشته اند، بلکه برای پنهان ماندن زوایای عجیب این اقدامات، علیرغم موافقت قبلی با درخواست ها و شروع به کار ستاد برگزاری مراسم روز دانشجو، حتی از دعوت مسئولین مربوطه که ساده ترین برنامه ی بدون هزینه بوده نیز ممانعت ورزیده اند. فلذا از سوی اینجانبان فعالان فرهنگی، دانشجویی، پژوهشی و نمایندگان دانشجویی، به دلایل اشاره شده در فوق که در این مدت مکرراً با جلسات متعدد و تذکرات و پیگیری های فراوان به جایی نرسیده است و به جهت پرهیز از اطاله کلام تنها به ذکر یک نمونه از آن بسنده نمودیم، تصمیمات ذیل اتخاذ می گردد:

.۱به دلیل بی احترامی به دانشجویان و عدم توجه به تصمیمات و نظرات آنان و تحمیل تصمیمات اتخاذ شده ی خود و حذف بسیاری از برنامه ها و تصمیمات قبلی علی الخصوص در حیطه ی آموزشی و بالینی ، جشن روز دانشجو را تحریم نموده و دانشجویان از شرکت در مراسم خودداری کرده ، همچنین در این روز اقدام به اعتصاب غذا نمودیم.

. ۲ انصراف از کلیه ی اقدامات و فعالیت های فرهنگی- دانشجویی تا زمان شفافیت در بودجه ی تخصیصی به این حوزه ها؛ اینجانبان معتقدیم عدم شفافیت در بودجه فسادزا بوده و باعث عدم همکاری مسئولین مربوطه با دانشجو خواهد شد؛ قابل ذکر است در تصمیمات گرفته شده هیچگونه تعاملی با دانشجو وجود نداشته و نظرات خود را بدون توجه به نظرات دانشجویی و نخبگان ، اجرایی و تصویب کرده اند و بودجه برنامه های مختلف را به بهانه نبود بودجه حذف و یا محدود نموده اند.

.۳استعفای دست جمعی نمایندگان دانشجویان ؛ برخود لازم می‌دانیم که تا زمان برخورد قاطع با مسئولین مربوطه و اصلاح این مدیریت از همه ی فعالیت های خود کناره گیری نماییم.

و در آخر از جنابعالی مقام محترم وزیر عاجزانه تقاضا داریم که در جهت اصلاح وضعیت موجود که ناشی از سوء مدیریت در مجموعه ی علوم پزشکی لارستان است، اقدامی عاجل صورت گرفته و با مسببین وضع فعلی برخورد قاطع صورت گیرد که بیش از این چهره دولت انقلابی با مدیران ناکارآمد خدشه دار نگردد.

امضا: جمع کثیری از دانشجویان

رونوشت:
امام جمعه ی محترم لارستان
استاندار محترم فارس جناب آقای دکتر ایمانیه
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر حسین زاده
فرماندار ویژه لارستارن جناب آقای دهقان
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز جناب آقای دکتر حسینی