مسئولان مترومسیر دسترسی به حرم ازمترو رابه جد دردستورکار قراردهند
مسئولان مترومسیر دسترسی به حرم ازمترو رابه جد دردستورکار قراردهند

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز، از مسئولان مترو شیراز خواست تا مسئله دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است پیگیری شود. او ادامه داد: مسئولان مترو شیراز مسیر دسترسی به حرم از طریق مترو را به جد در دستور کار قرار دهند و […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز، از مسئولان مترو شیراز خواست تا مسئله دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است پیگیری شود.

او ادامه داد: مسئولان مترو شیراز مسیر دسترسی به حرم از طریق مترو را به جد در دستور کار قرار دهند و به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند نزدیک محل مورد نظر خود از حرم و بافت تاریخی پیاده می‌شوند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در طراحی‌ها دقت بیشتری شود، چرا که بعضا طراحی‌هایی شده یک کیلومتر مردم آنطرفتر پیاده شوند اما مردم این مسیر را چطوری بیایند و برای بسیاری طی کردن این مسیر سخت است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در جاهای دیگری که مترو رواج دارد اگر بافت تاریخی را نگه داشتند اما دسترسی از زیر زمین با مترو را فراهم کرده‌اند، عنوان کرد: اینجا که فاصله ۸۰۰ متر و یک کیلومتر طراحی شده نمی‌دانم چطور برنامه ریزی و طراحی شده است؛ کم لطفی نسبت به بافت تاریخی شیراز نشود.

او گفت: برای اینکه اگر بافت تاریخی دسترسی به آن آسان نشود لطمه خواهد خورد اگر امکان دسترسی دهند بهتر است این مسئله مدنظر بیشتر مدیران شهری قرار بگیرد و از شورای شهر استدعا داریم نظارت جدی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس به روز کتاب و کتابخوانی در هفته آینده هم اشاره و عنوان کرد: معمولا تحصیلات دانشگاهی را همه دارند؛ یعنی حداقل ۱۶ سال درس خوانده‌اند اما بسیاری از جوانان کتاب‌های مشهور را نیز نمی‌شناسند و این برای جامعه ما زشت است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کتابخوانی و آشنایی با کتاب مهم است و زشت است که جوانان با کتاب آشنا نباشند، گفت. بعضا می‌بینیم در مجلسی فردی کتاب نخوانده اما یک حرف از یک کتاب را بیان می‌کند اما مشخص است که کتاب را کامل نخوانده است.

او اظهار کرد: اگرچه خود بنده هم به اینترنت مراجعه می‌کنم اما این، جای کتاب را نمی‌گیرد؛ به دانشجویان و طلاب می‌گویم یک کتاب را تا آخر بخوانید، چرا که تکه تکه خواندن مثل لباس وصله دار است این علم نیست کتاب و کتابخوانی را اهمیت دهیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد؛ در حوزه، در دانشگاه و در متن جامعه به یک سنت خوبی که در شیراز راه افتاده مبنی بر کتاب‌های یک صفحه‌ای و یک دقیقه‌ای اهمیت داده شود اما خوب‌تر این است که از ابتدا تا انتها بخوانید.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: مسئولان ترویج کتابخوانی هم کارهای خوبی کردند.همچنین معاونت اجتماعی سپاه فجر طرحی اجرا کرده که نتیجه بخش بوده و مسئولان امور کتابخانه‌های استان نیز اقداماتی کردند باید همکاری کرد تا این حرکت‌ها توصیه پیدا کند.

او گفت: اگرچه قدرت‌های بزرگ جهانی خیلی ژست می‌گیرند که همه دنیا در مشتشان است اما واقعیت چیز دیگری است؛ آمریکا از روزی که اعلام نظم‌ نوین جهانی کرد، من کدخدا هستم تاکنون چقدر افت کرده است؟
نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: آمریکا، مصوبه مجلس عراق دارد که باید از عراق خارج شود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: همین که عراق این مهم را مصوب می‌کند، یعنی اینکه آمریکا کوچک شده و باورش بشود یا نشود، به وز وز افتاده‌اند.
او با بیان اینکه اگرچه آمریکا پز ساخت موشک قاره‌پیما را می‌داد اما امروز بچه‌های ایران خودشان این موشک را ساخته‌اند.

امام جمعه شیراز افزود: در مصاحبه با شبکه المیادین هم مطرح کردم که جوانان ما همین‌هایی هستند که این موشک‌ها را می‌سازند؛ جوانان ایران امروز موشک قاره‌پیما با برد بیش از ۱۱ هزار کیلومتر می‌سازند و سامانه باور را ارتقا دادند تا ما در ۴۰۰ کیلومتری بالای جو با کسانی که علیه منافع ملی ما کار کنند، برخورد کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این جوان ایرانی است که ایران را قوی و قدرتمند می‌کند، گفت: رهبر عظیم الشان فرمودند قدرت ایران به این جوانان است و به اینها افتخار می‌کنیم و چنان شده که اسرائیل و موساد گفتند اینها را می‌کشیم و ادامه پیدا نمی‌کند.چند شهید گرفتند اما متوجه شدند که این فناوری بومی کشور ما شده آنقدر جوان کارآمد و فهیم و توانمند داریم که نمی‌توانند با ترور هم به جایی برسند.

او تاکید کرد: باید در عرصه اقتصاد نیز همین قدرتمندی را نشان دهیم. در علم و فرهنگ و رسانه هم همینطور و باید به گونه‌ای باشد که استکبار جهانی مطمئن باشد دستش درباره ایران به هیچ جایی بند نیست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه در نظم نوین جهانی که آمریکا جزء کشورهای معمولی می‌شود و فتیله قدرتش پایین کشیده می‌شود باید جای خودمان را به عنوان ایران اسلامی تعیین کنیم، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب توقعشان این بود که جایگاه خود را دقیق مشخص کنیم و از این زاویه باید به قضایای آینده جهان نگاه کنیم که ایران به عنوان یک قدرت نوظهور چه نقشی ایفا کند و چه کاری کند و هیچگاه دست از این عزت و عظمت برنداریم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مسئولان مترو