لزوم رعایت ضوابط فنی و مسایل اجتماعی در واگذاری اراضی
لزوم رعایت ضوابط فنی و مسایل اجتماعی در واگذاری اراضی

به گزارش پگاه خبر؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در جلسه کمیسیون ماده (۲۱) ۲۶ فقره پرونده به مساحت یک میلیون و ۱۷۳ هزار متر مربع بررسی و تعیین تکلیف شد. جلسه کمیسیون طرح‌های غیرکشاورزی موضوع ماده ۲۱ دستور العمل واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی به منظور بررسی درخواست های واگذاری اراضی منابع ملی […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در جلسه کمیسیون ماده (۲۱) ۲۶ فقره پرونده به مساحت یک میلیون و ۱۷۳ هزار متر مربع بررسی و تعیین تکلیف شد.

جلسه کمیسیون طرح‌های غیرکشاورزی موضوع ماده ۲۱ دستور العمل واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی به منظور بررسی درخواست های واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی جهت اجرای طرحهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی در سطح استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: این طرح ها مربوط به درخواست های واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی، تمدید قرارداد اجاره و انتقال قطعی جهت اجرای طرحهای صنعتی- تولیدی، مجتمع خدماتی رفاهی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است.

ربانی زاده با بیان اینکه پرونده های مطرح شده در این کمیسیون تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: این طرح ها در شهر شیراز و شهرستانهای مرودشت، اقلید، خرمبید، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، فیروزآباد، خرامه، جهرم، خفر، فسا، داراب، لارستان، مهر و خنج می باشد.

معاون استاندار با تاکید بر این که در واگذاری ها همواره باید اهلیت سرمایه گذار، میزان اشتغال، تاثیر در رونق اقتصادی مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: نظارت برای اجرای طرح در زمین واگذاری بر اساس مصوبه حائز اهمیت است و ضرورت دارد با هر گونه انحراف و تخلف در فرآیند کار بدون هیچ اغماضی برخورد شود.

شایان ذکر است که در همین رابطه مقرر شد؛ زمین های واگذار شده طی ۱۰ سال اخیر بازدید و در صورت تغییر کاربری و سوء استفاده، در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، فرد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

وی افزود: از مهمترین این طرحها می توان به طرح صنعتی کربنات سدیم به مساحت ۲۵۰۰۰۰ مترمربع و طرح ایجاد نیروگاه خورشیدی به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع مترمربع اشاره نمود.

گفتنی است؛ این کمیسیون با حضور دکتر ربانی زاده؛ معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل دارایی و امور اقتصادی، کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در دفتر معاونت اقتصادی استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

لزوم رعایت