جزئیات حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران در عراق 
جزئیات حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران در عراق 

یک مسئول عراقی به جزئیات حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران در عراق پرداخت و تاکید کرد که این پهپادها صهیونیستی بودند.

به گزارش پگاه خبر؛جبار المعموری، یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که سه پهپاد اسرائیلی تانکرهای حامل سوخت ایرانی را در نزدیکی گذرگاه القائم واقع در غرب عراق هدف قرار دادند.

وی گفت که این تانکرهای حامل سوخت برای فروش به لبنان در راه لبنان و برای فروش به این کشور بودند.

این مسئول عراقی تاکید کرد که اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که حمله پهپادی صهیونیست ها خسارت های انسانی و مادی به همراه داشته است.

عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق خاطرنشان کرد که این اقدام در چارچوب سیاست تل آویو و هم پیمانانش برای گرسنه نگه داشتن ملت ها و ممانعت از رسیدن فروش سوخت به بیروت و دیگر شهرهای لبنانی از که از بحران سوخت رنج می برند.
وی گفت که وجود پهپادها در مرزهای عراق نشان می دهد که ما نیازمند اتخاذ اقدامات بیشتر برای محافظت از حریم هوایی این کشور هستیم.

پیش از این خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که نیمه شب گذشته کاروانی از تانکرهای حامل سوخت ایران برای لبنان در مرز البوکمال هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

۲۲ تانکر حامل گازوئیل که قصد داشتند از مرز القائمِ عراق وارد سوریه شوند که پس از عبور ۸ تانکر به خاک سوریه یک پهپاد آمریکایی ۲ تانکر را هدف قرار می‌دهد در این بمباران به راننده‌های دو تانکر آسیبی نرسید، اما حرکت کاروان متوقف شد.
وی گفت: ۱۴ تانکر حامل سوخت همچنان در خاک عراق متوقف هستند.

به گفته‌ی سخنگوی اداره گذرگاه‌های مرزی عراق ورود و خروج این تانکرها کاملا رسمی و قانونی و بر اساس توافق سه کشور ایران، سوریه و عراق بوده است.یک مقام آمریکایی گفت که این حملات هوایی در منطقه ابوکمال – القائم در مرز عراق و سوریه از سوی نیروهای آمریکایی صورت نگرفته است.
سنتکام هم گفته از وقوع انفجارها در این منطقه مطلع و مشغول تحقیق درباره آنهاست.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

جزئیات