دستگاه تولید سیلوی تونلی برای بسته‌بندی ذرت علوفه‌‌‌ای
دستگاه تولید سیلوی تونلی برای بسته‌بندی ذرت علوفه‌‌‌ای

به گزارش پگاه خبر؛مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از به کارگیری دستگاه تولید سیلوی تونلی برای بسته‌بندی ذرت علوفه‌‌‌ای خبر داد. مهدی صادقی با بیان اینکه هر سال حدود ۳۰‌درصد ذرت علوفه‌‌‌ای مازاد بر نیاز بخش دام استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود، افزود: این علوفه مازاد از نظر حجمی حدود یک‌میلیون تن […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از به کارگیری دستگاه تولید سیلوی تونلی برای بسته‌بندی ذرت علوفه‌‌‌ای خبر داد.

مهدی صادقی با بیان اینکه هر سال حدود ۳۰‌درصد ذرت علوفه‌‌‌ای مازاد بر نیاز بخش دام استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود، افزود: این علوفه مازاد از نظر حجمی حدود یک‌میلیون تن برآورد می‌شود.

وی افزود: هر چند این حجم بالای تولید علوفه برای کشور و پایداری امنیت غذایی یک ارزش است اما آنچنان که باید کشاورزان ذرت کار را منتفع نمی‌‌‌کند.  وی گفت: به علت بعد مسافت و اشباع بازار داخلی استان و عدم‌تعادل عرضه و تقاضا و تسریع در عملیات سیلوی علوفه و همچنین ایجاد ارزش افزوده برای این حجم مازاد بر آن شدیم تا با همکاری معاونت امور دام استان از ظرفیت شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان در رفع این معضل بهره گیریم. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: استفاده از این فناوری به افزایش کیفیت و کمیت علوفه سیلویی و نگهداری بهداشتی آن در استان تا زمان ایجاد ارزش افزوده کمک شایانی به تولیدکنندگان خواهد کرد.  وی گفت: تاکنون مقدار ۵۰۰ تن از ذرت سیلویی شهرستان مرودشت از این فناوری استفاده کرده است.  صادقی اظهار کرد: اکنون قیمت ذرت علوفه‌‌‌ای از قرار هر کیلو بین ۸ تا ۱۰هزار ریال است و با بهره‌‌‌گیری از این روش می‌توان علوفه فرآوری شده را تا قیمت هر کیلوگرم ۲۰ تا ۳۰هزار ریال به فروش رساند.

انتهای پیام/ ابراهیم عباسی

دستگاه تولید