شناسایی ۶۴ حوزه بیمار EB در  استان فارس
شناسایی ۶۴ حوزه بیمار EB در  استان فارس

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فعالان کمک به بیماران مبتلا به EB خواست برای شناسایی موارد احتمالی مبتلا به این بیماری تلاش کنند تا هیچ بیمار EB در فارس از خدمات درمانی موردنیاز، بی بهره نباشد. دکتر سید وحید حسینی در جلسه قدردانی از ۱۱ استاد دانشگاه و ۵ خیر فعال […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فعالان کمک به بیماران مبتلا به EB خواست برای شناسایی موارد احتمالی مبتلا به این بیماری تلاش کنند تا هیچ بیمار EB در فارس از خدمات درمانی موردنیاز، بی بهره نباشد.

دکتر سید وحید حسینی در جلسه قدردانی از ۱۱ استاد دانشگاه و ۵ خیر فعال در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران EB در فارس، گفت: همراهی و تلاش اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خدمت به بیماران پروانه‌ای نشان دهنده فرهیختگی و فهم بالای آنان است و این همراهی سبب شده تا بیماران EB در استان بهتر از سایر نقاط کشور شناسایی شوند و به آنان خدمت رسانی شود.

او با اشاره به مشارکت همیشگی خیرین با حوزه سلامت افزود: خیرین با جان و دل برای خدمت به بیماران وارد میدان می‌شوند و در هر موقعیتی که نیاز بوده با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه بوده‌اند که این موضوع جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مشارکت فعالانه را گویای خردمندی خیرین حوزه سلامت استان دانست که در موارد مختلف، آماده کمک به بیماران هستند و ادامه داد: خیرین علاوه بر کمک‌های مالی، در زمینه ارائه کمک فکری نیز با دانشگاه همراه هستند و با ارائه راهکارهای مفید، به حل مشکلات و برطرف شدن مسائل بیماران کمک می‌کنند.

حسینی همچنین از فعالان کمک به بیماران مبتلا به EB خواست برای شناسایی سایر موارد احتمالی مبتلا به این بیماری نیز تلاش کنند تا هیچ بیمار EB در فارس از خدمات درمانی موردنیاز، بی بهره نباشد.

او با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی سایر کشورها، اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت اساتید و نخبگان کشور، تمام اقدامات درمانی و تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای در کشور انجام و نیازمندی در این زمینه به دیگر کشورها برطرف شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این مراسم گفت: از سال‌های گذشته با توجه به تحریم‌های شدیدی که به کشور تحمیل شده، روند خدمت رسانی به بیماران EB نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، اما تلاش‌های گسترده‌ای در کشور برای رفع این مشکلات آغاز شده است.

مهرداد شریفی ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران EB را از چالش‌های حوزه درمان این گروه از بیماران برشمرد و افزود: به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشکده دندانپزشکی و همراهی خیرین حوزه سلامت، ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران EB در دانشگاه اجرایی شده و در حال انجام است.
او ادامه داد: افراد بسیاری در سطح فارس برای کمک به بیماران پروانه‌ای بادانشگاه علوم‌پزشکی شیراز همکاری دارند که در این مراسم، جمعی از این تعداد مورد تقدیر قرار گرفتند.

شناسایی ۶۴ بیمار EB در فارس
کارشناس مدیریت امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از فعالان حوزه بیماری EB نیز در این برنامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵۰ بیمار مبتلا به EB در کشور شناسایی شده‌اند، گزارشی از اقدامات انجام شده در استان فارس برای خدمت رسانی به این بیماران ارایه داد و گفت: ۶۴ بیمار EB در فارس زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و خدمات درمانی موردنیاز به آنان ارایه می‌شود که ۳۷ بیمار مرد و ۲۷ بیمار زن و بیشتر آنان در گروه سنی اطفال و کودکان و قشر دانش آموز هستند.

زهرا پرویزی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده در فارس، بیشترین تعداد شناسایی شده بیماران EB در کشور را دارا هستیم.

او همچنین از خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماران پروانه‌ای سایر استان‌های کشور، علاوه بر استان فارس خبر داد.

پرویزی با بیان اینکه بیمارستان شهید فقیهی به عنوان تنها مرکز پوست استان به بیماران پروانه ای ارایه خدمت می‌کند، افزود: بخشی از خدمات درمانی و جراحی‌های مربوط به بیماران پروانه‌ای نیز در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها دانشگاهی است که تمام خدمات درمانی بیماران EB را اساتید خود دانشگاه به بیماران ارایه می‌کنند.

این فعال حوزه بیماری EB ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نخستین دانشگاهی است که خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی را برای بیماران خاص و با تعرفه دولتی راه‌اندازی کرده و امسال، مقام نخست کشور در زمینه بسته ارایه خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی به این بیماران را کسب کرده است.
پرویزی همچنین گفت: با توجه به اینکه بیماری EB از بیماری‌های غیرواگیر است، نشست‌های مختلفی با آموزش و پرورش برای معرفی این بیماری انجام شده و در حال حاضر دانش آموزان مبتلا به EB در کنار سایر دانش آموزان در مدارس به تحصیل مشغول هستند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شناسایی