معلم انسان‌ها را در مسیر سعادت قرار می دهد
معلم انسان‌ها را در مسیر سعادت قرار می دهد

به گزارش پگاه خبر؛سرهنگ محمدجعفر دوستدار دوشنبه ۱۶ آبان در نشست روسا و مدیران ادارات آمورش و پرورش شهرستان ها و مناطق فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان برای هدایت جامعه، گفت: معلم این امکان را دارد که انسان‌ها را در مسیر سعادت قرار دهد. وی با بیان اینکه غفلت از مساجد یکی از علل […]

به گزارش پگاه خبر؛سرهنگ محمدجعفر دوستدار دوشنبه ۱۶ آبان در نشست روسا و مدیران ادارات آمورش و پرورش شهرستان ها و مناطق فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان برای هدایت جامعه، گفت: معلم این امکان را دارد که انسان‌ها را در مسیر سعادت قرار دهد.

وی با بیان اینکه غفلت از مساجد یکی از علل ناهنجاری های امروز است بنابراین باید ارتباط مدرسه و مسجد که مدنظر سند تحول هم هست، جدی گرفته شود، گفت: غفلت از آموزش و پرورش یکی دیگر از علل بروز ناهنجاری های امروز است. متاسفانه امروزه محاصره تبلیغاتی به تمام معنا اتفاق افتاده است و دانش آموزان در این محاصره قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس افزود: با توجه به وجود هزاران کلاس درس در سطح استان فارس استفاده از افراد متخصص و همه کلاس ها کاری دشوار است لذا طرح تشکیل لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در دبیرستان ها پیشنهاد شده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، در فرمایشات اخیر خود فرمودند؛ جهاد تبیبن یک فریضه است جهاد تبیین یک فریضه فوری و یک فریضه قطعی است لذا در این راستا طرح لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان در مدارس اجرایی می شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس، طرح “جت” را اختصار جهاد تبیین برشمرد و افزود: این طرح در حوزه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، مترو و …،  اجرایی می شود.

وی ادامه داد:  محل انجام جهاد تبیین در کف مدرسه و مخاطب ما دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم هستند بنابراین لیگ بزرگ  پاسخ به شبهات عفاف و حجاب در مدارس راه اندازی می شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با تشریح برنامه ها در مدارس اظهار کرد: در این طرح ، در هر مدرسه ای حداقل سه تیم پنج نفره تشکیل می شود و یک مربی  برای هر گروه  تعیین می شود.نظارت بر تشکیل تیم ها آنلاین خواهد بود لذاآموزش هرگروه بر عهده  مربی است.

وی ادامه داد: این جلسات تا بهمن ماه ادامه می یابد و در دو مرحله  آزمون  “لیگ پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان” برگزار می شود، میانگین نمرات افراد هر گروه معدل آن گروه محسوب می شود.

دوستدار گفت: تیم های برتر مدرسه در مرحله منطقه ای  مشارکت می کنند و در ادامه نیم های برتر به مرحله استانی راه می یابد.

 وی ادامه داد:  پس از آغاز طرح مذکور، بیش از ۳ هزار ویدئو پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزی در فضای مجازی منتشر می شود.و مرحله استانی این آزمون در اردیبهشت برگزار می شود.

دوستدار خاطر نشان کرد: ارتقای  سطح اعتماد به نفس در دانش آموزان، ترویح فرهنگ گفت و گو، رسیدن به گروه های قوی پاسخ به شبهات،شناسایی شبکه توانمند فرهنگیان و دانش آموزان، از اهداف طرح مشترک جهاد تبیین بین آموزش و پرورش و سپاه فجر  است.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

معلم