شفافیت و پاسخگویی راه مبارزه با فساد و تبعیض است
شفافیت و پاسخگویی راه مبارزه با فساد و تبعیض است

به گزارش پگاه خبر؛سید ابراهیم حسینی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا در حاشیه هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولین کشور ار عالی تا دانی، همه مستقیم یا غیر مستقیم بر اساس رای مردم، مشغول انجام وظیفه هستند و اگر آبرو و حیثیتی دارند از […]

به گزارش پگاه خبر؛سید ابراهیم حسینی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا در حاشیه هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولین کشور ار عالی تا دانی، همه مستقیم یا غیر مستقیم بر اساس رای مردم، مشغول انجام وظیفه هستند و اگر آبرو و حیثیتی دارند از این مردم است ، این مردم ولی نعمت همه ما هستند. هر چه داریم از این مردم است و اکنون نیز سنگ تمام گذاشته و هزینه را به جان خریده اند؛ باید بدانیم که امروز هر کس فکر می کند، انقلابی تر است. برای خدمت به این مردم شریف، باید مهیا تر باشد. هر کس متدین تر است، باید خادم تر باشد . رضای خدای متعال در گرو رضایت این انسان های خدایی و فداکار است اگر قدر این مردم را ندانیم به عذاب الهی گرفتار می شویم و در دنیا و آخرت پاسخی نخواهیم داشت.

مردم ، انقلابی و آماده مبارزه با انواع سختی ها و مشکلات هستند، مبارزه با دشمن برای این مردم، طبیعی است. آنچه این مردم را نگران می کند، تبعیض است ، فساد است ، ویژه خواری است. اگر امکانی برای همه نباشد، مردم تحمل می کنند؛ آنجا مردم نگران می شوند که امکان برای برخی باشد و برای برخی نه ، انتظار می رود شورای اسلامی و شهرداری پیشتاز این امر مهم باشند و بهترین راه برای این کار، این است که همه ما ضمن ابراز دیدگاه های خود تابع قانون باشیم و لا غیر.
اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم، وظیفه مسئولین نظام است که امروزه، رهبری معظم انقلابی به عنوان جهاد تبیین از آن نام می‌برند. در خطبه ۳۴ نهج البلاغه، علی(ع)، حقوق متقابل رهبر و مردم را بیان فرموده اند و یکی از حقوق مردم را آگاهی، آموزش و بصیرت بخشی می دانند:«و تعلیمکم کیلا تجهلوا و تأدیبکم کیما تعلموا».

شورا و شهرداری فقط مسئول امکانات سخت افزاری نیستند، تربیت شهروند تراز اسلامی که رفتار، کردار و گفتارش مطابق موازین اخلاقی اسلام باشد و در اثر آن خودبخود آئین شهروندی رعایت شود، مهمترین وظیفه ماست. انتظار داریم سازمان فرهنگی برای جهاد تبیین و آموزش شهروندی مطابق اندیشه اسلامی هماهنگ با سایر دستگاههای فرهنگی اقدام کند.

انتظار مردم از مسئولین در حوزه رفتار در این شرایط این است که الف) بین مسئولین در همه بخش ها و رد ه ها احساس همدلی، همراهی و هم افزایی داشته باشند، اختلاف، مجموعه را سست و مردم را نگران می کند. مردم نظر رهبری معظم را می پسندند؛ همه ید واحده باشند.

اختلاف نظرها محترم است؛ اما حرکت در جهت هدف واحد؛ یعنی خدمتگزاری ارزشمند است.
در این شرایط حساس، انتظار می رود همه مسئولین موضع خود را در برابر دشمن و مشکلاتی که اغتشاشگران پیش آورده اند به به روشنی بیان کنند و دشمن فتنه ایجاد می کند و صحنه را تیره و تار می کند تا به نتایج مد نظر خود برسد. گاهی سکوت سوءتفاهم ایجاد می کند.

رهبر معظم انقلاب چند سال پیش فرمودند: برخی سخن علی(ع) را که فرمودند کن فی الفتنه کابن اللبون را بهانه کرده‌اند و موضع گیری نمی کنند. گاهی بیان نکردند موضع، باعث بهره‌برداری دشمن می شود (هم بار می کشند و هم شیر می دوشند). ضمن تشکر از اقدامات روشنگرانه ای که شد، به نظر می رسد، ریاست محترم شورا و شهرداری محترم، ترتیبی اتخاذ فرمائید که مردم در جریان مواضع صحیح و اصولی شورا و شهرداری باشند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شفافیت