اهتمام جدی به بهره وری از منابع و درآمدها در مدیریت شهری
اهتمام جدی به بهره وری از منابع و درآمدها در مدیریت شهری

به گزارش پگاه خبر؛غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی در حاشیه هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از چالش‌های مدیریت شهری، بحث بهره وری از منابع و درآمدها می باشد. امروز با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و جهان و عدم وجود منابع مطمئن و […]

به گزارش پگاه خبر؛غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی در حاشیه هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از چالش‌های مدیریت شهری، بحث بهره وری از منابع و درآمدها می باشد.

امروز با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و جهان و عدم وجود منابع مطمئن و پایدار درآمدی برای شهرداری از طرفی و عدم امکان برآورد قطعی از هزینه های شهری از جمله پروژه‌های عمرانی می بایست درآمدهایی که شهرداری به سختی و با همکاری و همیاری های مردمی به دست می آورد به صورت منظم و هدایت شده در پروژه‌های اولویت‌دار مصرف گردد تا خروجی آن رفع معضلات شهری باشد و باعث پیشرفت شهری و عمران و آبادانی آن در همه ابعاد گردد .

آنچه مسلم است تعداد پروژه های قابل اجرا در سطح شهر بیش از میزان درآمد شهرداری می باشد و اگر هزینه ها بر اساس اولویت اجرا صرف نگردد خروجی آن انباشت مسائل و مشکلات شهری است .

نیاز مبرم شهرداری مدیریت درآمد و هزینه است تا از هدر رفت بیت المال در پروژه های غیر ضروری و بعضاً بدون نتیجه جلوگیری شود متاسفانه طی سنوات گذشته شاهد هزینه کرد صدها میلیاردی شهرداری در پروژه های بدون اولویت و ضرورت اجرا بوده ایم که درگفت و گو و افکار عمومی مردم و مدیران شهری روزانه مطرح میشود.

راه حل برون رفت از این مسئله ایجاد و راه‌اندازی اداره پایش و کنترل هزینه ها و اولویت های پروژه های شهری و همچنین بررسی این پروژه ها قبل از شروع می باشد که غالبا می بایست در هنگام ارائه پیشنهادات بودجه و تدوین لایحه بودجه در شهرداری با دقت عمل بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن ردیف بودجه تخصیص یابد.

از مرکز پژوهش های شورای اسلامی نیز تقاضای مجدانه دارم با ملاحظه بیشتری به این موضوع مهم و حیاتی ورود کرده و با انجام مطالعات و تحقیقات علمی و کارشناسی راهگشای مجموعه شهرداری و شورا باشد.

برخی مطالب که در جوامع علمی مطرح می‌شود این است که با این کار تا حدود یک سوم بودجه را میتوان ارزش افزایی کرد که این عدد بسیار قابل ملاحظه است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اهتمام جدی