شیرازی‌ها در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حضور پرشور داشتند
شیرازی‌ها در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حضور پرشور داشتند

همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تمام نقاط استان فارس برگزار شد که این راهپیمایی در شیراز از میدان شهدا آغاز و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه داشت.

به گزارش پگاه خبر؛همزمان با سراسر کشور مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز امروز، ۱۳ آبان ماه  در شیراز و تمام نقاط استان فارس برگزار شد.

این راهپیمایی در شیراز همزمان با هفتمین روز بزرگداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) از میدان شهدا آغاز و به این مضجع شریف ختم شد.

زن، مرد، پیر، جوان و کودک از اقشار مختلف جامعه در این مراسم با حضور پرشور خود علیه استکبار جهانی به پا خاستند و مقام دانش‌آموز را گرامی داشتند و حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را محکوم کردند.

حاضران در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ کشورمان و با سردادن شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «سیزدهم آبان‌ماه، صلابت ملت است»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «سیزدهم آبان‌ماه تاریخ عزت ماست  یاد شهیدان آن باعث قدرت ماست»، «بانی اغتشاشات آمریکاست آمریکا»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «تا پای جان حامی انقلابیم» و… با مشت‌های گره کرده، فریاد استکبار ستیزانه خود را برای مستکبران جهان بالا بردند.
جهادگران جهاددانشگاهی فارس هم در این راهپیمایی همراه با سایر اقشار مختلف مردم حضوری گسترده داشتند تا بار دیگر با آرمان‎‌های امام و انقلاب و شهدا تجدید میثاق کنند.

مولود قاسمی، بانوی ۳۵ ساله گفت: امروز بار دیگر در راهپیمایی استکبارستیزی شرکت کرده‌ام تا در کنار سایر اقشار مختلف مردم ثابت کنیم که همچنان در مقابله استکبار ایستاده‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب همواره توطئه‌های فراوانی را علیه ملت ایران و این انقلاب انجام داده‌اند، اما این انقلاب با خون شهدا آبیاری و تضمین شده است و قطعاً خون شهدا هم ضامن تداوم آن خواهد بود.

امیر جان‌بابایی، ۶۲ ساله فرهنگی بازنشسته که از یادگاران دوران دفاع مقدس است، گفت: شهدای ما از روز اول که علیه رژیم ستم‌شاهی قیام کردند به دلیل مبارزه با استکبار و استعمار و استبداد بود و این راهی بود که همواره در طول ۸ سال دفاع مقدس توسط شهدا و ایثارگران و جانبازان و رزمندگان ادامه یافت.

وی با تأکید بر اینکه استکبارستیزی راه و آرمان اصلی شهداست، پس به پای آرمان آنان ایستاده‌ایم و هرگز از این راه کوتاه نخواهیم آمد، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که در هر جای دنیا که ظلم و ستم و خونریزی بیگناهان وجود دارد، ردپایی از استکبار جهانی در میان است و این بیانگر آن است که راه مبارزه با استکبار درست و تمام نشدنی است.

آرمان بهرامی، دانش‌آموزان پایه دهم گفت: من امروز آمده‌ام تا با رفقای شهیدم عهد و پیمان مجدد ببندم که راه مبارزه با استکباری که دستش به خون آنان آغشته است را ادامه دهم.

وی ضمن تکریم یاد شهدای دانش‌آموز به خصوص شهدایی که اخیراً در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) به شهادت رسیدند، افزود: این جنایت تروریستی قلب همه را به درد آورد به خصوص اینکه ۳ نفر از آنان دانش‌آموز بودند و تا دو هفته پیش همراه با ما در کلاس‌های درس می‌شدند و این مسئله قلب دانش‌آموزان را می‌آزارد.

محدثه گرام شاهی، بانوی ۲۸ ساله گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تشییع سردار سلیمانی، سوخت موشک عین‌الاسد بود قطعاً حضور مردم در این راهپیمایی، سوخت برای اهداف آینده این مملکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور جمعیت نسبت به ۱۳ آبان‌های سال‌های پیش بیشتر بود که قطعاً از اثرات خون شهدای شاهچراغ(ع) بوده است، گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان باید مسئله ۱۳ آبان سال ۵۷ را بهتر مطالعه کنند و اگر می‌شود این مباحث را وارد کتب درسی کنند چون آن‌ها به این مسئله برای شناخت تاریخ کشور نیاز دارند.

محمدهادی هاشم بیگی، دانش‌آموز ۱۳ ساله نیزگفت: در این راهپیمایی شرکت کردم تا حضور مؤثر دانش‌آموزان را برعلیه استکبار جهانی نشان دهم. از دیگر دان‌ آموزان درخواست دارم تا با حضور خود در چنین صحنه‌هایی مبارزه خود را با استکبار نشان دهند.

در تجمع پایانی این راهپیمایی، اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با قرائت قرآن و نوحه‌سرایی و همچنین شعارهای ضد استکباری، هفتمین روز بزرگداشت شهدای شاهچراغ(ع) را عزاداری کردند، همچنین حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی ، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم سخنرانی کردند.

یادآور می شود، در پایان این مراسم، نماز جمعه با حضور مردم متدین شیراز توسط آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اقامه شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شیرازی‌ها