فرهنگ غربی فرهنگ فرد گرا و در فرهنگ سنتی قبیله مهم است
فرهنگ غربی فرهنگ فرد گرا و در فرهنگ سنتی قبیله مهم است

به گزارش پگاه خبر؛سینا کلهر در دومین همایش ملی تقدیر از والدین قهرمانان ورزش کشور( دامان) که شامگاه پنجشنبه به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، با تأکید بر موضوع اهمیت نقش خانواده در فرهنگ کشور اظهار داشت: یکی از مهم ترین ویژگی های فرهنگ ایرانی که چیزی بیشتر از خاک این کشور ارزشمند است و […]

به گزارش پگاه خبر؛سینا کلهر در دومین همایش ملی تقدیر از والدین قهرمانان ورزش کشور( دامان) که شامگاه پنجشنبه به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، با تأکید بر موضوع اهمیت نقش خانواده در فرهنگ کشور اظهار داشت: یکی از مهم ترین ویژگی های فرهنگ ایرانی که چیزی بیشتر از خاک این کشور ارزشمند است و موجب تعلق خاطر ما به ایرانی بودن ما می باشد، خانواده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: تشیع، دین و فرهنگی که در کشور وجود دارد خاص و منحصر به فرد کشور ایران است.

کلهر با اشاره به اینکه ایرانی بودن علاوه بر خاک یک فکر و یک اندیشه است، بیان کرد: واحد فکر و اندیشه ای که برای جامعه ایرانی وجود دارد واحد خانواده است و ما همه چیز را در مقیاس خانواده می بینیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ غربی فرهنگ فرد گرا است و در فرهنگ سنتی قبیله مهم است، افزود: بین فرد و قبیله چیزی بنام خانواده وجود دارد که اختصاص به فرهنگ ایرانی ما دارد و ما دوستدار خانواده هستیم، چرا که بخشی از فرهنگ و زیست ما خانواده است.

کلهر ادامه داد: در خانواده دو رکن بزرگ وجود دارد که هیچ گاه در فرهنگ ایرانی جایگزینی برای آن وجود نداشته است که این دو رکن پدر و مادر است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: یکی از وظایف معاونت فرهنگی در وزارتخانه پاس داشتن ارزش خانواده است تا بگوییم که این عنصر بنیادی ایرانی بودن را باید ارج نهاد.

کلهر با بیان اینکه بخش زیادی از موفقیت قهرمانان برای پدر و مادر و خانه و خانواده ای است که در آن بزرگ شده اند، گفت: قصد ما این است که با برگزاری چنین همایش هایی مقام پدر و مادر، رنج ها، استرس ها و سختی های آنان را در این حوزه ارج بنهیم و از آنها تجلیل کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی، شهرت ‌و نام آوری ورزشکار دیده می شود اما رنج ها و سختی ها و استرس های او دیده نمی شود.

کلهر افزود: مسابقات المپیک، پارالمپیک آخرین نقطه یک رقابت جهانی است که ورزشکار برای دستیابی به آن زحمت و سختی بسیاری کشیده است. از سوی دیگر خانواده های ورزشکاران هم این سختی را احساس می کنند. این مقام مسئول در پایان سخنان خود بر لحاظ کردن نقش خانواده ورزشکاران در فضای عمومی جامعه تأکید کرد.

استاندار فارس نیز در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: این همایش یادآور اصالت دینی ما است و ما همواره افتخار کرده ایم که به پدر و مادر خود اهمیت دهیم و این موضوع نشان از برجستگی ملت ایرانی است.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه شرقی ها بویژه ایرانیان مسلمان احترام ویژه ای برای خانواده قائل هستند، گفت: تجربه نشان داده است هر انسان موفقی حامی آن یک خانواده و یک پدر و مادر است.

استاندار فارس افزود: خانواده نعمت بزرگی می باشد که نصیب فرهنگ کشور ما شده است و نباید به دشمنان اجازه دهیم تا هویت خانواده ایرانی اسلامی گرفته شود. همچنین از تقلید فرهنگ غربی جدا شدن فرزندان از خانواده بپرهیزیم.

در پایان این مراسم از ۱۲ نفر از قهرمانان ملی، المپیک و پارالمپیک به همراه خانواده های آنان تقدیر شد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

فرهنگ غربی