دانش‌آموزان شیرازی سرود «رفیق شهیدم» را اجرا کردند
دانش‌آموزان شیرازی سرود «رفیق شهیدم» را اجرا کردند

دانش‌آموزان شیرازی در آستانه ۱۳آبان‌ماه به‌یاد شهدای دانش‌آموز به‌ همراه خانواده حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در این بارگاه ملکوتی حضور یافتند و سرود «رفیق شهیدم» را اجرا کردند

به گزارش پگاه خبر؛اجتماع بزرگ دانش آموزان شیرازی بعدازظهر چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه در کنار قبور شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد و دانش‌آموزان شیرازی در حالی که سربند “یا امام حسین” بر سر بسته بودند و پرچم‌های ایران را در کنار عکس سه شهید دانش‌آموز این حادثه در دست داشتند به همراه خانواده‌های خود در این مراسم شرکت کردند.

دانش‌آموزان در این مراسم شعار  “حسین حسین شعار ما، شهادت افتخار ما” سر دادند و سرود “سلام فرمانده” را نیز بازخوانی کردند.

در این برنامه که با حضور حامد سلطانی مجری تلویزیون و اجرای چند سرود توسط حاج ابوذر روحی برگزار شد، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره‌کل آموزش و پرورش فارس و سازمان بسیج دانش‌آموزی این استان همکاری و مشارکت دارند.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) گفت: این رویداد به مناسبت هفتمین روز از شهادت شهدای شاهچراغ (ع) و با هدف تجلیل و تکریم از مقام شهدا برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: ما به دنبال تربیت دانش‌آموزان ظلم‌ستیز و عدالت‌جو و همچنیت پرورش دانش‌آموزان‌ علاقمند به میهن اسلامی هستیم و بدون شک خون شهدای این حادثه تروریستی هم استمرار مسیر عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و وطن دوستی را فریاد می‌کشد.
عسکری اضافه کرد: دانش‌آموزان امروز آمدند تا با شهدای هم‌کلاسی خود تجدید میثاق کنند و انشالله این رویداد را در روز ۱۳ آبان‌ماه نیز استمرار ببخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: این همایش دانش‌آموزی به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و همچنین شهرداری شیراز و با حضور گسترده دانش‌آموزان فارس برگزار شد.

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و ۲۶ نفر را مجروح کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دانش‌آموزان