روند صدور پروانه‌های ساختمانی تسهیل شد
روند صدور پروانه‌های ساختمانی تسهیل شد

به گزارش پگاه خبر؛غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حال حاضر در بحث صدور پروانه های ساختمانی تسهیلاتی صورت گرفته است که یکی ۲ مرحله ای کردن پروانه های شهرسازی و اجرا و دیگری اخذ تأییدیه‌های نقشه های معماری است که پروسه زمان بری بود و با مصوبه […]

به گزارش پگاه خبر؛غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حال حاضر در بحث صدور پروانه های ساختمانی تسهیلاتی صورت گرفته است که یکی ۲ مرحله ای کردن پروانه های شهرسازی و اجرا و دیگری اخذ تأییدیه‌های نقشه های معماری است که پروسه زمان بری بود و با مصوبه شورا تعیین تکلیف شد. ضمن اینکه با صدور پروانه شهرسازی مسائل انتخاب ناظر، مجری و…..که در زمان صدور پروانه دخیل نیست، نیز مرتفع می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان صدور پروانه تعدادی از دستگاه خدمات رسان دولتی بعضا درگیر هستند، گفت: با اجرایی شدن این مصوبه طی چند هفته شاهد صدور پروانه ساختمانی خواهیم بود که در حال حاضر میانگین زمان صدور پروانه ساختمانی ۲ سال است.

همچنین مصوباتی را دولت و مجلس برای پاسخ استعلام ها داشته‌اند که امید است مجموع تصمیم گیری‌ها به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار دغدغه زمانی برای صدور مجوزها نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: در اجرای قوانین شهرداری نیز دو کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفات ساخت و ساز و کمیسیون ماده ۱۰۱ در خصوص قدرالسهم شهرداری است که کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به آن ورود کرده است تا هم قانون اجرا شود و هم در امور مردم تسریع شود. تخلفات حوزه ساخت و ساز چند گروه است؛ برخی ناشی از نحوه اجرای ساخت و ساز توسط مردم است که تخلفات در این حوزه آنچنانی نیست؛ اما برخی تخلفات عمدی است و ساخت و ساز بدون مجوز و بیش از تراکم است که در این راستا راه اندازی پلیس ساختمان در شورا مصوب شد و تجهیزات آن در حال تهیه شدن است. در کمیسیون ماده ۱۰۰ آرای تخلفات عمدی قاطع تر و مبلغ جریمه به نحوی شده که بازدارنده است و آرایی که منجر به تخریب می شود با همکاری مجموعه دادگستری انجام می شود کما اینکه در حوزه اجرا مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

روند صدور