۳۰ حمایت جدید وزارت ارتباطات از کسب و کار‌ها در فضای مجازی
۳۰ حمایت جدید وزارت ارتباطات از کسب و کار‌ها در فضای مجازی

به گزارش پگاه خبر؛زارع پور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت: در اقتصاد کشور باید به این حوزه توجه جدی داشته باشیم. او گفت: اقتصاد دیجیتال بحث کاربرد‌های اطلاعات در بخش‌های گوناکون است که سه بخش مختلف را شامل می شود. یکی از این لایه‌ها […]

به گزارش پگاه خبر؛زارع پور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت: در اقتصاد کشور باید به این حوزه توجه جدی داشته باشیم.
او گفت: اقتصاد دیجیتال بحث کاربرد‌های اطلاعات در بخش‌های گوناکون است که سه بخش مختلف را شامل می شود. یکی از این لایه‌ها اقتصاد پلتفرمی است که با استفاده از فناوری اطلاعات کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد، مثل کسب و کار‌های اینترنتی و لایه دیگر نیز مانند هوشمند سازی فناوری اطلاعات است.
وزیر ارتباطات ادامه داد:با توجه به ظرفیت فناوری اطلاعات کارگروهی ۱۱ نفره از اعضای دولت مأمور شده اند تا موانع موجود را حل کنند. از شروع این کارگروه ۶ جلسه گذشته که مصوبات خوبی را شاهد هستیم.
وی یکی از مصوبات مهم دیگر را در خصوص کسب و کار‌های اینترنتی دانست که بسیار کار مهم و بزرگی  در این مسیر است.آمار کسب و کار‌های اینترنتی را در پلتفرم‌های داخلی داریم. این پلتفرم‌ها سرمایه کشور هستند. خیلی از کشور‌ها این سرمایه را ندارند و از پلتفرم‌های آمریکای و خارجی استفاده می‌کنند؛ بنابراین این موضوع باعث افتخار ما است.
وزیر ارتباطات اظهار کرد: از کسب و کار‌هایی که در پلتفرم‌های خارجی وجود دارند آمار دقیق نداریم، اما وظیفه ما در دولت این است که حتی اگر یک کسب و کار در پلتفرم‌های خارجی با توجه به شرایط فعلی با مشکل مواجه شده باشد مسائل آن‌ها را حل و از آن‌ها حمایت کنیم.
او ادامه داد: آیین نامه حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های دیجیتال ۱۴ ماده دارد و حدود ۳۰ نوع حمایت برای پلتفرم‌ها و کسب و کار‌ها پیش بینی شده است. ما پلتفرم‌های بومی را مشمول حمایت‌های خود خواهیم کرد.
او افزود: امکانی دیگر که برای پلتفرم ها فراهم کرده ایم این است که هزینه‌های مربوط به توسعه را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته ایم. ما بسته‌های ویژه تبلیغاتی برای آن‌ها فراهم می‌کنیم و حتی صدا و سیما هم مکلف است تا ارتباط خود را در قالب این پلتفرم‌ها با مردم هماهنگ کند.
به گفته او، هر کسی که در یکی از پلتفرم‌های ما ثبت نام کند به معنی گرفتن مجوز است و مردم ما نباید نگرانی از کسب مجوز داشته باشند.نگرانی بعدی هم مشکلات مالیاتی بود. دوستان ما در امور مالیاتی عنوان کردند افرادی که در این پلتفرم‌ها ثبت نام کنند مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد.
زارع پور گفت: در وزارت ارتباطات دبیرخانه‌ای برای نظارت بر اجرایی شدن این آیین نامه داریم. از صدا و سیما نیز درخواست می کنم اجرای این آیین نامه را مانند پنجره خدمات ملی دولت هوشمند در دستگاه‌ها پیگیری کند.

او گفت: یکی دیگر از نگرانی‌هایی که در کسب و کار‌ها وجود دارد این است که افراد در پلتفرم‌های قبلی اعتباری را برای خود کسب کرده اند و اکنون باید در پلتفرم جدید کار خود را شروع کنند که حتما در این مسیر امکانات و تبلیغات ویژه‌ای را برای آن‌ها پیش بینی کرده ایم و امید واریم با استفاده از بسته ویژه ، شبکه مشتریان خود را بازگردانند.  در همین مدت نیز با تبلیغات کم تعداد زیادی دنبال کننده به این پلتفرم‌ها اضافه شده است و این به معنی وجود ظرفیت در پلتفرم‌های داخلی است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امکان دیگر ما از لایحه بودجه تبصره ۱۸ است که قرار است بخشی از آن به کسانی که کسب و کار‌های خود را در پلتفرم‌های داخلیایجاد کرده اند تخصیص دهیم.

زارع پور ادامه داد:‌نکته دیگر این است که نمادی را برای کسب و کار‌ها مانند تیک آبی برای کاربران و یا نمادی دیگر برای کسب وکار‌ها ایجاد کنیم  تا زمانی که مردم به آن مراجعه می‌کنند اطمینان داشته باشند که با موضوع ثبت شده‌ای مواجه شده اند.

وزیر ارتباطات گفت: این موضوع کار ملی است و آیین نامه آن اکنون روی کاغذ است. برای اجرایی ساز‌ی آن نیازمند عزم و اراده همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها هستیم. تمام افرادی که بر روی پلتفرم‌های مورد تایید ما وارد شوند و ثبت نام کنند از تمامی حمایت‌ها بهره مند خواهند شد. حدود ۳۰ نوع حمایت جدید داریم و امیداریم اتفاق خوبی را در این مسیر شاهد باشیم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۳۰ حمایت