انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر
انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر

به گزارش پگاه خبر،محمدهادی ایمانیه،استاندار فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر گفت:این تفاهم‌نامه با هدف برخورداری واحدهای اقتصادی نیازمند حمایت از منابع و تسهیلات کم‌بهره بانک‌ها منعقد شده است. محمد هادی ایمانیه اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در حوزه پیگیری مسئولیت اجتماعی واحدهای اقتصادی […]

به گزارش پگاه خبر،محمدهادی ایمانیه،استاندار فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد نی‌ریز و بانک شهر گفت:این تفاهم‌نامه با هدف برخورداری واحدهای اقتصادی نیازمند حمایت از منابع و تسهیلات کم‌بهره بانک‌ها منعقد شده است.

محمد هادی ایمانیه اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در حوزه پیگیری مسئولیت اجتماعی واحدهای اقتصادی دنبال می‌شد این بود که ما از محل گردش موجودی حساب واحدهای اقتصادی بزرگ بتوانیم منابع و تسهیلاتی کم‌بهره را در تعامل با بانک‌های استان خلق کنیم و این تسهیلات کم‌بهره را به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌ فعال که نیازمند سرمایه در گردش هستند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه منابع بانکی و تسهیلات دولتی در بخش سرمایه در گردش محدودیت‌های بسیاری دارد، گفت: تسهیلاتی که هر سال به منظور اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان‌ها اختصاص می‌یابد سهم بسیار ناچیزی است که به واحدهای تولیدی خاص در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته تعلق می‌گیرد.

ایمانیه اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر، بر اساس این تفاهم‌نامه از محل معدل گردش حساب ماهانه فولاد نی‌ریز معادل ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره حداکثر ۱۰ درصد در یک سال به واحدهای اقتصادی که از طریق استانداری معرفی می‌شوند پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نرخ ۱۰ درصد نرخ بسیار مناسبی برای سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی است، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه اتفاقی بسیار خوب و مبارکی است که برای مجموعه استان رخ داد. اتفاقی که نقش مهمی در توسعه استان دارد.

ایمانیه اظهار کرد: این رویکرد خوب در هفته گذشته عملیاتی شد و از سایر بانک‌ها و واحدهای اقتصادی نیز درخواست داریم که برای انعقاد تفاهم‌نامه مشابه اقدام کنند و سهم خود را در ایفای مسئولیت اجتماعی و توسعه استان پررنگ‌تر کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

انعقاد تفاهم‌نامه