دستگیری هفت متهم به همراهی تروریست شاهچراغ 
دستگیری هفت متهم به همراهی تروریست شاهچراغ 

اگرچه در اخبار اولیه اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز ابتدا عنوان شد که سه نفر دست به اقدام تروریستی زده‌اند و بعد از دستگیری عامل ترور، اعلام شد که نفر دوم که در حرم مخفی شده هم دستگیر شده است، اما بعد از بررسی دوربین‌های حرم مشخص شد که عامل این حنایت به تنهایی به حرم شاهچراغ حمله کرده است.

به گزارش پگاه خبر؛اگرچه در اخبار اولیه اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز ابتدا عنوان شد که سه نفر دست به اقدام تروریستی زده‌اند و بعد از دستگیری عامل ترور، اعلام شد که نفر دوم که در حرم مخفی شده هم دستگیر شده است، اما بعد از بررسی دوربین‌های حرم مشخص شد که عامل این حنایت به تنهایی به حرم شاهچراغ حمله کرده است.

با این همه مشخص بود که چنین اقدامی باید با همکاری و هماهنگی افراد دیگری شکل گرفته باشد. این مساله ای بود که در روزهای اخیر موضوع بعضی از تحلیل‌ها بود و مسئولان مختلف تاکید داشتند که تحقیق در این زمینه ادامه دارد و یقینا عاملان این اقدام تروریستی به سزای اعمال خود خواهند رسید.

اما از آنجایی که عامل اصلی این جنایت در هنگام دستگیری زخمی شده و بعد از چند ساعت علی رغم تلاش‌ها در بیمارستان به هلاکت رسید، پیدا کردن همراهان وی با اما و اگرهایی همراه بود.
روز گذشته پنج روز پس از وقوع این جنایت، وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای خبر داد که عنصر دوم عملیاتی و عوامل پشتیبانی حمله ی تروریستی حرم شاه چراغ دستگیر شده اند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات به اطلاع مردم رسید که « در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند. » وزارت اطلاعات تاکید کرد که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.

از سوی دیگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس جزئیات دستگیری نفر دوم عملیات تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را تشریح کرد.
اسماعیل محبی‌پور به خبرنگاران گفت: پس از انجام اقدامات فشرده اطلاعاتی و با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط و تحت مدیریت شورای تامین فارس، عامل دوم و پشتیبان تروریست حمله کننده به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، در شیراز دستگیر شد. محبی‌پور با بیان اینکه ابتدا فرد مورد نظر تحت اشراف اطلاعاتی قرار گرفت و امکان هرگونه تحرکی از او سلب شد، گفت: شامگاه یکشنبه هشت آبان این فرد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) فارس دستگیر شد.

محبی‌پور از تداوم اقدامات اطلاعاتی همه نهادها در خصوص سرنخ‌ها، ریشه‌ها، عوامل پشتیبان و تسهیل‌کنندگان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ادامه دارد و مردم به ویژه خانواده معزز شهدای این حادثه مطمئن باشند همه عوامل این جنایت کور را به دست عدالت خواهیم سپرد.

همچنین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند شب گذشته با رعایت یکی از اصول کوچک پدافندی، عامل دوم اقدامات تروریستی شاهچراغ (ع) را دستگیر کنند.

 وزیر اطلاعات گفت: اقدامات فنی و پدافندی وزارت اطلاعات باعث دستگیری عامل دوم حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) شد، همچنین از گزارشات مردمی هم استفاده کردیم. اگر مردم توجه کنند و در صحنه حاضر باشند، دشمن مایوس خواهد شد.

 پیش از آن، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس یکشنبه هشتم آبان‌ماه در حاشیه آیین خاکسپاری پیکر ۶ شهید حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در این آستان مقدس به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته بود: مراجع امنیتی استان و کشور در حال پیگیری ابعاد این حادثه هستند و تاکنون نیز سرنخ‌هایی در این باره بدست آمده است. از سوی دیگر محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه دوشنبه (۹ آبان) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ضمن تسلیت حادثه تروریستی و جنایت رخ داده در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام (شاهچراغ) که به شهادت و مجروح شدن تعدادی مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، اظهار کرد: حادثه اسفناک تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) دارای نکاتی عبرت آموز برای دوستان و دشمنان ایران اسلامی است؛ این واقعه نشان داد که تروریست‌ها و آدمکش‌های دست‌پرورده آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیس و دیگر سلطه‌گران چه جنایتکاران خبیث و رذل و درنده‌ای هستند و مرتکب اعمالی می‌شوند که جانوران وحوش نیز از آن اِعراض دارند؛ همگان مشاهده کردند که این سفّاکان حتی به کودک معصومی که در آغوش مادر خود پناه گرفته نیز رحم نمی‌کنند.

رئیس دستگاه قضا یکی دیگر از عبرت‌های حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) را برملا شدن دروغی به نام اطلاع‌رسانی آزاد و مستقلِ مدعیان غربی دانست و گفت: رسانه‌های وابسته به غرب حتی حاضر نشدند جنایت رخ داده در حرم شاهچراغ را پوشش دهند؛ حال آنکه همین رسانه‌ها در مواردی که منافع نظام سلطه اقتضا می‌کند از کاه کوه می‌سازند اما در قبال یک جنایت تروریستی مشابه حادثه دلخراش شیراز، دستگاه‌های دروغ پرداز وابسته به نظام سلطه، قلب واقعیت می‌کنند و برخلاف ادعاهای مزورانه‌شان حتی اجازه نمی‌دهند مردم دنیا سفّاکی تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا و اذنابش را مشاهده کنند.

«استانداردهای دوگانه و تبعیض روا داشته شده از ناحیه مدعیان دروغین حقوق بشر در قبال تضییع حقوق انسان‌ها و جنایت علیه مردم در نقاط مختلف»؛ این دیگر عبرت حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) بود که رئیس عدلیه بدان اشاره کرد و در همین راستا گفت: در مواردی که منطبق با منافع نظام سلطه نباشد، هر مقدار هم که به یک فرد یا کشور ظلم شود، سلطه‌گران خم به اَبرو نمی‌آورند؛ در همین جنایت رخ داده در حرم شاهچراغ(ع) شاهد بودیم که هم هتک حرمت یک مکان مقدس صورت گرفت و هم مردم و کودکان مظلوم و بی‌دفاعی به خاک و خون کشیده شدند اما مدعیان حقوق بشر نه تنها محکوم نکردند بلکه به نوعی از طریق بوق‌های تبلیغاتی‌شان درصدد قلب واقعیت این حادثه جگرسوز برآمدند. رئیس قوه قضائیه افزود: نکته‌ای که برای همه دوستداران انسانیت و کرامت و حقوق انسانی عبرت آموز می‌باشد این است که کسانی که در پشت قضایای اغتشاشات در ایران هستند و به دروغ، ادعای حمایت از مردم ایران را دارند همان‌هایی هستند که تروریست‌ها و آدمکش‌ها را تجهیز و تسلیح می‌کنند و به آنها آموزش و مأموریت می‌دهند تا به سمت مردم ایران گلوله شلیک کنند و به مقدسات این مردم اهانت روا دارند.

وی ادامه داد: این تروریست‌ها و آدمکش‌ها که مردم و غیرنظامیان و زوارِ یک مکان مقدس را به خاک و خون می‌کشند، کجا و از ناحیه چه کسانی تعلیم می‌بینند و تسلیح و تجهیز می‌شوند؟ از ناحیه چه کسانی برای آنها مدارک جعلی تهیه می‌شود؟ با چه انگیزه‌ای آنها زوار حرم را هدف قرار می‌دهند؟ آیا این قبیل موارد بیانگر زبونی و خواری و حقارت دشمنِ سفاک و کینه‌توز ایران اسلامی نیست؟ دشمنی که بیش از ۴۰ سال در پیشبرد هر توطئه‌ای شکست خورد و امروز به این نقطه رسیده است که مردم ایران اسلامی را در یک حرم مطهر به رگبار ببندد؛ هر مقدار هم که رسانه‌های وابسته به نظام سلطه در بی‌توجهی به جنایاتی نظیر حادثه شاهچراغ کوشا باشند اما به هر ترتیب مردم دنیا و آزادگان و حق‌طلبان در اقصی نقاط گیتی خواهند فهمید که نمونه و مصداق مقابله‌جویی سلطه‌گران با نظام اسلامی، سلاح گرفتن به سمت مردم ایران و به رگبار بستن آنها است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دستگیری