تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی در شیراز برگزار شد
تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی در شیراز برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از فارس، کرد، لر، ترک، بلوچ و غیره در شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، امروز، ۷ آبان با شکوه هرچه تمام‌تر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف کشورمان اعم از فارس، کرد، لر، ترک، بلوچ و غیره در شیراز برگزار شد.

امروز یک ملت همدل و هم‌صدا شده بودند و جمعیت حاضر مملو از اقوام مختلف ایرانی بود که با لباس‌های محلی خودشان در این مراسم حضور داشتند. امروز تمام مادران و پدران و کودکان، مادر و پدر و برادر آرتین شده بودند. همگی با یک صدا آمده بودند تا هم دل خود را از این داغ عظیم و جانگداز آرام کنند و هم مرهمی باشند برای بازماندگان این حادثه.
همه آمدند تا بگویند درباره امنیت، حفظ جان و نوامیس این مرز و بوم، حفظ این انقلاب که برای آن صدها هزار شهید تقدیم شده است، با کسی مماشات ندارند و پای تمام آرمان‌ها، عقاید و ارزش‌هایشان ایستاده‌اند و از همان نسلی هستند که در سال ۵۷ این انقلاب را به پیروزی رساندند. امروز بغض‌های جامانده در گلو از اوج مظلومیت شهدا و بازماندگان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، تبدیل به فریادهای خروشانی شده بود که یک دست و یک صدا کفر و نفاق و جهالت را محکوم می‌کردند و خواستار گرفتن انتقام از تمام کوردلانی شدند که چنین حادثه شومی را رقم زدند.

آری! چهره واقعی نه تنها مردم شیراز و استان فارس، بلکه ملت ایران را امروز همه دنیا مشاهده کردند که چگونه به پای تک تک آرمان‌ها و عقایدشان ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد تا دسیسه‌های دشمنان امنیت کشورشان را از بین ببرد. همه آمده بودند و فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «لبیک یا حسین(ع)»، «زن، زندگی، شهادت»، «داعشی بی‌ریشه ایران دمشق نمیشه»، «نیروی انتظامی انتقام انتقام» را سرمی‌دادند.

زینب اکبری، بانوی ۳۲ ساله از اهالی مردم آباده در این مراسم ضمن محکومیت این اقدام تروریستی اظهار کرد: هدف ما از شرکت در این مراسم آن است که کار نفرت‌انگیز دشمن را محکوم کنیم.
وی هدف دشمنان را از این جنایت تروریستی ایجاد اختلاف و تفرقه میان مردم عنوان کرد و گفت: دشمن متوجه نبود که چنین جنایتی نهایت منجر به وحدت و همبستگی ملت خواهد شد چون هیچکس کشتار و خونریزی بیگناهان را آن هم در یک مکان مذهبی که مایه آرامش مردم است، نمی‌پذیرد.
محمد دهقان، ۳۶ ساله از مردم شیراز گفت: هدف دشمن از این حمله تروریستی، تفرقه‌افکنی و از آب گل آلود ماهی گرفتن است تا در این اوضاعی که اغتشاشات فراوان شده است بتوانند بستر اهداف خود را آماده کنند.
وی با تصریح اینکه این حادثه تروریستی، نشان از مظلومیت شیعه می‌دهد، گفت: اگر این انسجام و حضور را امروز نداشته باشیم، قطعاً دشمن می‌تواند موفق شود چرا که به وسیله رسانه‌های خود همواره حق را ناحق جلوه داده و ناحق را حق جلوه می‌دهد.

فرزانه مکرم، بانوی ۲۸ ساله شیرازی گفت: برای حمایت از خون شهدا در این مراسم شرکت کردم. برای من حفظ دین و مقدسات آن بسیار مهم است لذا با حضور خود تلاش کردم تا به دشمن نشان دهم که هرچقدر هم تلاش کند، نمی‌تواند ما را از دین و ارزش‌هایمان جدا کند.
راضیه علی‌نژاد، بانوی ۳۵ ساله از استان یزد هم در این مراسم گفت: هدف من از شرکت در مراسم تشییع شهدای این حادثه تروریستی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان آن، محکوم کردن جنایات آمریکا، اسرائیل و انگلیس در کشتار هموطنان بیگناهمان است.
وی اظهار کرد: در این مقطع زمانی چون عده‌ای کشورمان را دچار اغتشاش کردند، داعش و عربستان فکر کردند می‌توانند به کشورما حمله کنند و سوریه‌سازی را در کشور ما پیاده کنند اما با حضور خودمان به آن‌ها می‌فهمانیم هیچ وقت کشور ما دچار همچنین مشکلی نخواهد شد.
محمد بهرامی‌نژاد ۴۴ ساله که از ایلام در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: امروز خودم را به مراسم تشییع شهدای مظلوم حرم شاهچراغ(ع) رساندم تا ثابت کنم همه ملت ایران اعم از کرد، ترک، لر و فارس ید واحد هستند و کسی نمی‌تواند این وحدت و همبستگی آنان را خدشه‌دار کند.
وی با تأکید بر اینکه امروز ما هم همپای هموطنان شیرازی خود سوگوار شهدای مظلوم حادثه حرم شاهچراغ(ع) هستیم، افزود: قطعاً دشمن پاسخ دندان‌شکنی از همین ملت می‌بیند.

زهرا اسلامی، بانوی ۳۵ ساله از اهواز هم در این مراسم گفت: امروز آمدم تا بگویم من مادر آرتین مظلوم هستم. آرتین هیچ‌گاه نباید احساس تنهایی کند، همه ما در کنار او هستیم و خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه قطعاً نسل خود را آنچنان تربیت خواهیم کرد تا تداوم‌بخش مسیر انقلاب اسلامی باشند، افزود: مسیر انقلاب اسلامی توسط خون پاک شهدا آبیاری و بیمه شده است و قطعاً دشمن هرگز نخواهد توانست به مقصد شوم خود برای از میان بردن این انقلاب برسد.

بنا بر این گزارش، در تجمع پایانی این مراسم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که در آن سخنگوی دولت، معاون اول قوه قضائیه و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هم حضور داشتند، پس از نوحه‌خوانی و سینه‌زنی دسته‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی، سردار حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.
در این مراسم پیکر شهیدان امید خوب فرزند هوشنگ اهل دهدشت، زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز، علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز، مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز، حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان، بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا، علی‌اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان، محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز، محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت، هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه‌ای و آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز هستند، تشییع شدند.
در پایان این مراسم پیکر مطهر این شهدا به حرم امام رضا(ع) انتقال یافتند تا در آنجا هم بدرقه و تکریم شوند و بعد از آن هم پیکر هر کدام از شهدا برای برگزاری مراسم خاکسپاری به زادگاهشان منتقل خواهد شد. ۶ شهید در شیراز و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، یک شهید در کرمان، دو شهید در کهگیلویه و بویراحمد، یک شهید در فسا و یک شهید در مرودشت آرام خواهند گرفت. ضمن اینکه پیکر شهدای تهران و همدان طی روزهای گذشته به زادگاهشان منتقل شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تشییع پیکر