دستگاه قضایی فارس در حمایت از تولیدو دفاع ازحقوق عامه پیشرو است
دستگاه قضایی فارس در حمایت از تولیدو دفاع ازحقوق عامه پیشرو است

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام سید کاظم موسوی،در سفر رئیس به شمال استان فارس و بررسی زیر ساخت های افتتاح حوزه قضایی «سده» شهرستان اقلید گفت: پیگیری و توجه به مطالبات به حق مردم و مطالبه گران در قالب سازمان های مردم نهاد بخشی از برنامه ها تدوین شده در دادگستری استان فارس است. رئیس […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام سید کاظم موسوی،در سفر رئیس به شمال استان فارس و بررسی زیر ساخت های افتتاح حوزه قضایی «سده» شهرستان اقلید گفت: پیگیری و توجه به مطالبات به حق مردم و مطالبه گران در قالب سازمان های مردم نهاد بخشی از برنامه ها تدوین شده در دادگستری استان فارس است.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: مجموعه قضایی فارس علاوه بر پیگیری مطالبات به حق مردم، نقش هماهنگ کننده میان دستگاه های قضایی، اجرائی و نظارتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم ایفا می کند.

وی اضافه کرد: برای مشکلات مطالبه گران جلسه دیگری با محوریت دادگستری استان با مدیران اجریی، مرتبط با درخواست ها مطرح شده در مرکز استان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی با تصریح این مهم که دستگاه قضایی برای حفظ حقوق عمومی جامعه خود نقش مطالبه گر دارد، عنوان کرد: دستگاه قضایی فارس در حفاظت از امنیت شهروندان، حمایت از تولید و رفع موانع تولید و دفاع از حقوق عامه پیشرو است.

وی ادامه داد: لازم است تا دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در استان به صورت مستمر و بی وفقه پیگیری و اجرا شود و استفاده از پابندهای الکترونیکی، جایگزین های حبس و تاسیسات ارفاقی  در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: قضات از حبس زندانیان مهریه باید پرهیز کنند و به بخشنامه های صادر شده توسط رئیس قوه قضاییه توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: حبس کردن فرد مدیون در زندان های بسته اقدام عملی و مفیدی برای پرداخت دیون وی نیست و باید ساز و کاری اعمال کنیم تا فرد مدیون در جرائمی مانند مهریه و جرائم مالی غیر عمد بتواند ضمن ادامه فعالیت کاری و اقتصادی خود دیون خود را ادا کرده و مطالبات شکات یا خواهان پرونده خود را بپردازد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با ابراز خرسندی از توجه اداره کل زندان های فارس به موضوع بازپروری، بازاجتماعی کردن محکومان و اشتغال و حرفه آموزی زندانیان هم گفت: فراهم کردن زمینه برای غنی سازی دوران محکومیت زندانیان بسیار ضروری و مهم است و باید با سیاست های ویژه از بازگشت مجدد زندانیان به زندان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: هدف قوه قضائیه رضایتمندی مردم در دسترسی آسان به خدمات قضایی هم هست و دادگستری فارس حوزه قضایی بخش «سده» شهرستان اقلید را به عنوان چهل و نهمین حوزه قضایی استان با هدف زمینه دسترسی آسان تر مردم این بخش به خدمات قضایی را افتتاح خواهد کرد.

انتهای پیام /ابراهیم عباسی

دستگاه قضایی