دانشجوی ورزشکار پیام نور شیراز رکورد اسکات پاورلیفتینگ جهان را شکست
دانشجوی ورزشکار پیام نور شیراز رکورد اسکات پاورلیفتینگ جهان را شکست

محمد رئیسی دانشجوی ورزشکار دانشگاه پیام نور شیراز، درمسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ جهان در مسکو با درخشش دوباره خود، رکورد سنگین ترین اسکات در رده بزرگسالان و لیفت در رده جوانان جهان را شکست. مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: این ورزشکار در مسابقات حرفه ای های دنیا که برای رنکینگ جهانی و […]

محمد رئیسی دانشجوی ورزشکار دانشگاه پیام نور شیراز، درمسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ جهان در مسکو با درخشش دوباره خود، رکورد سنگین ترین اسکات در رده بزرگسالان و لیفت در رده جوانان جهان را شکست.


مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: این ورزشکار در مسابقات حرفه ای های دنیا که برای رنکینگ جهانی و انتخاب بهترین پاورکار سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود، شرکت کرد که علاوه بر کسب مدال نقره این مسابقات، موفق به کسب دو رکورد بین المللی نیز گردید.
محسن کریمی افزود: رئیسی درمسابقات حرفه ای های پاورلیفتینگ دنیا با مطرح ترین ورزشکاران وزن ۸۲٫۵ کیلوگرم به رقابت پرداخت که علی رغم شرکت در بخش جوانان موفق شد رکورد سنگین ترین اسکات تاریخ در رده بزرگسالان را با وزنه ۳۶۰ کیلوگرم به نام خود ثبت کند. وی همچنین با وزنه ۳۲۵ گرم سنگین ترین رکورد تاریخ جوانان جهان در رشته لیفت را شکست.
وی افزود: رئیسی در مجموع با ۸۵۷٫۵کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی دنیا دست یافت و باردیگر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا طنین انداز کرد.
مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ جهان آذرماه امسال با حضور ۳هزار و۴۰۰ ورزشکار از سراسر دنیا در روسیه برگزار شد که از کشورمان نیز ۲۵ نفر حضور داشتند. همچنین ۳۴ نفر از بهترین های ورزشکار دنیا نیز به این مسابقات دعوت شده بودند که در روز آخر برای رنکینگ جهانی و انتخاب بهترین پاورکار ۲۰۱۹ به رقابت پرداختند.
این ورزشکار شیرازی، تنها ایرانی جزء حرفه ای ها و ستارگان پاورلیفتینگ جهان در دسته ۸۲٫۵ کیلوگرم بود.