کلنگ زنی شهرک پرتودهی کوثردرشیرازدر حوزه ‌های پزشکی و کشاورزی بهره موثر دارد
کلنگ زنی شهرک پرتودهی کوثردرشیرازدر حوزه ‌های پزشکی و کشاورزی بهره موثر دارد

به گزارش پگاه خبر؛محمد اسلامی، امروز دوشنبه (۲ آبان) در آئین کلنگ زنی شهرک پرتودهی «کوثر» با اشاره به ظرفیت های فارس در و ایجاد سایت جامع هسته ای در این استان گفت: توسعه پرتوها در کشور حائز اهمیت ویژه است و اداره اوقاف بخش مهمی در این حوزه در فارس ایفا می کند. رئیس سازمان […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد اسلامی، امروز دوشنبه (۲ آبان) در آئین کلنگ زنی شهرک پرتودهی «کوثر» با اشاره به ظرفیت های فارس در و ایجاد سایت جامع هسته ای در این استان گفت: توسعه پرتوها در کشور حائز اهمیت ویژه است و اداره اوقاف بخش مهمی در این حوزه در فارس ایفا می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: با کلنگ زنی شهرک پرتودهی «کوثر» در شهرک صنعتی شیراز می توان از خدمات آن در پرتودهی مواد غذایی و حوزه‌ های دیگر استفاده کرد و از طرح هایی مانند توسعه گاما و پلاسما در حوزه ‌های پزشکی و کشاورزی هم می توان بهره موثر گرفت.

وی اضافه کرد: ایجاد سایت جامع هسته ‌ای در استان فارس از اهدافی است که دنبال می شود که موجب خواهد شد با ایجاد رآکتور، زمینه فعالیت ‌های آموزشی و صنعتی در فارس فراهم شود.

اسلامی تصریح کرد: ایجاد سایت جامع هسته ‌ای در توسعه فناوری استان فارس نقش موثری خواهد داشت زیرا طرح چهار سر فصل دارد که ظرف یک سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کلنگ زنی