۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور به استان اختصاص دارد
۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور به استان اختصاص دارد

به گزارش پگاه خبر؛بابک دایی یکشنبه یکم آبانماه در آیین تکریم و معارفه مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فارس بیان کرد: فارس ٧.۵ درصد مساحت کشور و بالاترین تقسیمات کشوری را به خود اختصاص داده است. او ادامه داد: قرار گرفتن فارس در مسیر کریدور، موقعیت ویژه‌ای به این استان داده است […]

به گزارش پگاه خبر؛بابک دایی یکشنبه یکم آبانماه در آیین تکریم و معارفه مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فارس بیان کرد: فارس ٧.۵ درصد مساحت کشور و بالاترین تقسیمات کشوری را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: قرار گرفتن فارس در مسیر کریدور، موقعیت ویژه‌ای به این استان داده است و به همین دلیل می‌طلبد توجه ویژه‌ای به این استان شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با اشاره به نقش اثرگذار فارس به دلیل همجواری با استانهای بوشهر و هرمزگان و حوزه کالای ترانزیت آنها، خاطرنشان کرد: فارس بیش از ۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

دایی همچنین بیان کرد: فارس در بعد گردشگری، بیش از سه هزار اثر ثبت شده دارد و رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی و رتبه اول سنگ های تزیینی و خاک نسوز را نیز به نام خود ممهور کرده است.

او با بیان اینکه استان فارس دارای چهار منطقه ویژه اقتصادی است که لامرد و شیراز از جمله آنهاست، میزان صادرات رسمی این استان را  ۵٣١ میلیون دلار و میزان صادرات واقعی آن را بیش از ١.۵ میلیون دلار ذکر و خاطرنشان کرد: فارس در حوزه تجارت خارجی و ترانزیت و …نیز نقش مهمی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به املاک تملیکی استان، گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود این استان، باید اداره‌ای برای مدیریت اموال تملیکی داشته باشیم اما این ساختار را نداریم و ضرورت و نیاز فارس به ایجاد یک مدیریت واحد تملیکی بیش از گذشته احساس می‌شود.

دایی خواستار تفویض اختیار لازم به مدیران استانی داده در حوزه فوق شد و گفت: ساماندهی انبارها و مدیریت صحیح و مکانیزه کردن آنها بسیار اهمیت دارد.

او اضافه کرد: سیاست کلان وزارت اقتصاد بر این نیست که اموال را زیاد کنیم بلکه مدیریت آنها اولویت دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس همچینن خواستار تبدیل وضعیت، حمایت مالی و معنوی کارکنان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد و تاکید کرد: باید افرادی مطمئن که تعهد استخدامی رسمی داشته باشد بر اموال نظارت کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۵ درصد