با حضور مدیران عامل صنعت برق فارس : اولین جلسه کاهش پیک بار سال ۱۳۹۹ برگزار شد .
با حضور مدیران عامل صنعت برق فارس : اولین جلسه کاهش پیک بار سال ۱۳۹۹ برگزار شد .

با توجه به اهمیت عبور موفق از پیک بار تابستان سال ۹۹ ، شرکت برق منطقه ای فارس زودتر از سال های گذشته برنامه های رسمی مدیریت پیک را آغاز نموده است، بر این اساس با تعریف یک طرح جامع منطقه ای به نام طرح مدیریت هماهنگ اوج مصرف یا طرح مهام، و تدوین نظام […]

با توجه به اهمیت عبور موفق از پیک بار تابستان سال ۹۹ ، شرکت برق منطقه ای فارس زودتر از سال های گذشته برنامه های رسمی مدیریت پیک را آغاز نموده است، بر این اساس با تعریف یک طرح جامع منطقه ای به نام طرح مدیریت هماهنگ اوج مصرف یا طرح مهام، و تدوین نظام نامه های منطقه ای ، مدیریت جامع پیک بار سال ۹۹ در دستور کار برق فارس قرار گرفت.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ،  بر این اساس نخستین جلسه عبور از پیک بار سال ۹۹ برگزار گردید. در این جلسه مهندس عبدالعزیز کریمی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی همکاران برای عبور موفق از پیک بار سال ۹۸، برنامه ریزی و هماهنگی را مهمترین رکن برنامه اجرایی سال ۹۸ دانست و با تاکید بر اینکه پیک بار یکی از مهمترین مسائلی است که صنعت برق باید برای آن برنامه ریزی نماید از حاضران درخواست کرد  تا با توجه به وضعیت موجود ، بیش از پیش به استفاده و بهره برداری بهینه از ظرفیت ها توجه نمایند.

مدیر عامل برق فارس در ادامه افزود : بر اساس آمار بدست آمده از سال نود و هشت  27% مدیریت بار کل کشور بر عهده منطفه جنوب بوده است در حالیکه هزینه­های انجام شده نسبت به کل کشور ۱۱% بوده است که این امر مبین آن است که یک مدیریت مصرف مطلوب در کل کشور با هزینه ای ارزانتر کسب شده که این یک افتخار بزرگ است.

در ادامه مهندس خسروی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس ،  ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت های انجام شده در راستای مدیریت مصرف، بالاخص در بخش کشاورزی آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر در کاهش پیک بار ۹۹ اعلام کرد .

در این جلسه معاونین شرکت های توزیع شیراز و بوشهر نیز  گزارشی از  برنامه ها ی تدوین شده برای همکاری در زمینه مدیریت مصرف سال ۹۹ ارائه نمودند .

شایان ذکر است در جلسه یادشده کارگروه های تخصصی عبور از پیک سال ۹۸ گزارش خود را ارائه نمودند و در پایان طرح “مدیریت هماهنگ اوج مصرف” یا طرح “مهام” که توسط امور دیسپاچینگ و مخابرات منطقه جنوب  به منطور عبور از پیک بار سال ۹۹ تهیه گردیده بود رونمایی شد .