حمایت و تسهیلگری برای رونق شرکت فرش دستبافت فاطمیه فیروزآباد
حمایت و تسهیلگری برای رونق شرکت فرش دستبافت فاطمیه فیروزآباد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تسهیلگری برای رونق شرکت فرش دستبافت فاطمیه فیروزآباد خبرداد و بر صیانت از میراث معنوی فارس تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ زاده در ششمین جلسه پنجره واحد رفع موانع پروژه‌های گردشگری استانداری استان گفت: فرش دستبافت ایرانی در سراسر جهان به زیبایی و کیفیت شهرت دارد و در این میان فرشی که در استان فارس بافته می‌شود، جزء نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: صنعت فرش پتانسیل‌های بسیار بالایی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه گذاری دارد لذا لازم است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او حمایت ویژه از دست بافته‌های بی نظیر عشایری و شهری استان فارس و بافندگان فرش دست‌باف را برای توسعه و رونق این بخش بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش شدید قیمت مواد اولیه، شرایط پیچیده‌ای برای تولید و صادرات فرش دستباف به وجود آمد که برای قالیبافان ادامه کار مقرون به صرفه نیست لذا متاسفانه یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می‌شوند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه شرکت فرش دستباف فاطمیه فیروزآباد از دهه ۷۰ با ۱۵۰ نیرو شروع به فعالیت کرده بود که از بانک کشاورزی شهر فیروز آباد تسهیلات دریافت می‌کند، گفت: این شرکت به علت رکود بازار و عدم فروش فرش توان بازپرداخت را از دست داده و جریمه خورده است.

رییس کارگروه صنایع دستی و فرش استان فارس گفت: بعد از جلسه پنجره واحد توافقاتی با بانک برای رفع مشکل این واحد تولیدی انجام شد که از همراهی بانک کشاورزی در رفع بخشی از مشکل ایجاد شده سپاسگزاریم.

انتهای پیام/زینب ذاکری نیا

حمایت