تامین خلاهای اقتصادی مردم موجب تشدید تورم نشود
تامین خلاهای اقتصادی مردم موجب تشدید تورم نشود

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: چهارم آبان ماه سالروز انتقاد و اعتراض درباره لایحه قضاوت کنسولی مشهور به کاپیتولاسیون توسط امام خمینی است، امام راحل در قم با حضور آحاد مردم سخنرانی تاثیرگذار و تاریخی داشتند و […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: چهارم آبان ماه سالروز انتقاد و اعتراض درباره لایحه قضاوت کنسولی مشهور به کاپیتولاسیون توسط امام خمینی است، امام راحل در قم با حضور آحاد مردم سخنرانی تاثیرگذار و تاریخی داشتند و رژیم پهلوی را مورد انتقاد و هجمه بسیار شدید قرار دادند.
وی با بیان اینکه کاپیتولاسیون گرچه در یک برهه‌ای اتفاق افتاد ولی این قرارداد ننگین نماد  رفتار نظام سرمایه‌داری غرب به ویژه آمریکا در سراسر دنیاست، گفت: در همان زمان امام یک سخنرانی تاثیرگذار داشتند و فرمودند با این قرار داد عزت و عظمت ایران از بین رفت عزت ارتش ایران را پایکوب کردند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: این قرارداد ننگین در سال ۱۳۴۰ در دوران ریاست جمهوری کندی که دموکرات بود کلید خورد، به فرموده رهبری اینها مخالف ایران مستقل هستند حتی اگر جمهوری اسلامی نباشد اینها مخالف ایران مستقل هستند.

محمودی با بیان اینکه این قرارداد نشانی از استکبار نظام سرمایه‌داری غرب به سرکردگی آمریکا است؛ عنوان کرد: لیبرال دموکراسی تنها یک شعار است که در پوشش آن جنایات خود را انجام دهند و بزرگترین فجایع جنگی را آمریکا در طول تاریخ رقم زده که نمونه آن بمباران اتمی هیروشیما است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه هنوز در اقصی نقاط ایران جانبازان شیمیایی حضور دارند و از این بیماری رنج می‌برند گفت: کشورهای غربی علیرغم شعارها در مشکلات ابتدایی خود غرق هستند هنوز در جوامع انگلیس و آمریکا جریان تبعیض نژادی و عدم رعایت حقوق شهروندان رنگین پوست مطرح است.

وی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری غربی در چنگال لابی صهیونیست است افزود: سخن از حقوق بشر و آزادی می‌گویند اما به بهانه آزادی در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند؛ خود را باغی می‌دانند که بیرون از آن جنگل است.
محمودی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کشوری به اندازه ایران از سوی دشمنان و بیگانگان تئوری شکست برایش نداشتند اما به لطف خدا و حضور در صحنه مردم همه این تئوری‌ها شکست خورد عنوان کرد: در جریان جنگ شناختی غرب علیه اسلام و ایران در حوادث اخیر غرب سرمایه‌داری با تمام توان به میدان آمده یک جنگ احزاب را علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند.

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: در طول این سال‌ها که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد حضور این سطح وسیع از نظام سرمایه‌داری غرب بی‌نظیر است اما این سطح از مواجه با جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که ایران در منطقه یک کنشگری وسیع پیدا کرده که در توازن و مناسبت‌های بین‌المللی دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری غرب حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی و در میادین مختلف را فراموش کرده است، افزود: سرمایه‌های عظیم مردمی را فراموش کرده است اکثر قریب به اتفاق در راهپیمایی‌های اربعین و غیر اربعین جوانان بودند امید است با موفقیت‌های جوانان در حوزه‌های مختلف که گوی سبقت را از کشورهای منطقه بردند شاهد اهتزاز پرچم ایران اسلامی باشیم.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: نکته مهم این است که این جریانات سبب می‌شود که انقلاب اسلامی واکسینه و مقاوم شود گرچه وقتی واکسن تزریق می‌شود ویروس ضعیف شده وارد بدن و باعث بیماری و تب می‌شود اما بیماری خفیف از بیماری بزرگتر جلوگیری می‌کند.
محمودی با اشاره به اینکه دولت برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان تصمیم به ترمیم حقوق اینها گرفته و طرح آن را به مجلس ارائه داده است، گفت: تامین این اعتبار هم از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدها است، تقاضا این است که تمهیداتی در دستگاه‌های نظارتی دولت داشته باشد که این اقدامی که برای یک مقداری تامین خلاهای اقتصادی مردم انجام دهد موجب تشدید تورم نشود.

وی اظهار داشت: لازم است که این اقدام حمایتی را با تمهیدات انجام دهند و در دستگاه‌های نظارتی به گونه‌ای عمل شود که مردم این حمایت را احساس کنند نه اینکه مبلغ جزیی اضافه شود اما به دلیل عدم نظارت مردم شاهد گرانی باشند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تامین خلاهای