آموزش ۱۱۰ نابینادرکلاس مخصوص و۵۳۰ نابینادرمدارس عادی فارس
آموزش ۱۱۰ نابینادرکلاس مخصوص و۵۳۰ نابینادرمدارس عادی فارس

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس از آموزش ۱۱۰ نابینا در کلاس های مخصوص و ۵۳۰ نابینا در مدارس عادی فارس خبر داد

به گزارش پگاه خبر؛رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس از آموزش ۱۱۰ نابینا در کلاس های مخصوص و ۵۳۰ نابینا در مدارس عادی فارس خبر داد.

محسن بهشتی پورگفت : ۱۱۰ نابینا در کلاس‌های مخصوص نابینایان استان آموزش می‌بینند و هم چنین ۵۳۰ نابینا در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نابینایانی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند علاوه بر آمورش در ساعات مدرسه از خدمات آموزشی معلم رابط هم بهره مند می‌شوند.

بهشتی پور افزود: حدود ۱۷۹ مرکز آموزش و پرورش استثنایی در استان فارس فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از ۳۰ مرکز در شهر شیراز قرار دارد.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس بچه‌هایی با نیاز ویژه یا همان استثنایی شامل افراد نابینا، ناشنوا، اوتیسم، جسمی و حرکتی کم توان ذهنی و چند معلولیتی هستند.

وی مشکل بچه‌های با نیاز ویژه را ایاب و ذهاب و سرویس اعلام کرد و خواستار کمک خیران و سایر نهادها در این زمینه شد ۲۳ مهر ماه به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

آموزش