مگاهاسپیتال حضرت محمدرسول الله(ص)شیراز یک پروژه ملی است
مگاهاسپیتال حضرت محمدرسول الله(ص)شیراز یک پروژه ملی است

استاندار فارس، مگاهاسپیتال حضرت محمدرسول الله(ص) شیراز را یک پروژه ملی معرفی کرد که اجرایی شدن آن نشانه حاکمیت فضای وحدت و یکرنگی بین مسئولان فارس است.

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(ص) شیراز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، با قدردانی از امام جمعه و مسئولان علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه های اجرایی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برای کمک به روند تسهیل خدمات در استان قدردانی و اضافه کرد: هجده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برای آبادانی فارس پای کار هستند.

استاندار فارس توسعه و بهره برداری از پروژه های بزرگ سلامت در شیراز را نیاز اصلی مردم دانست و گفت: با وجود اساتید ارزشمند و مجرب کودکان در بیمارستان های نمازی، شهید آیت الله دستغیب(ره) و مادر و کودک غدیر، نیاز به یک بیمارستان در حوزه کودکان در شیراز احساس می شد که بر همین اساس، ۴۰۰ تخت در بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) به کودکان اختصاص یافته است.

او با اشاره به ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در شیراز اظهار کرد: درصد بالایی از بیماران  در بیمارستان های شیراز برای دریافت خدمات درمانی در رشته های مختلف به ویژه پیوند اعضا،  از سایر استان های کشور مانند مشهد، تهران، تبریز، اصفهان مراجعه می کنند که ضرورت دارد خدمات درمانی در فضاهای مطلوب و استاندارد توسعه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز این کلانشهر را قطب پزشکی کشور و نیازمند توسعه فضای فیزیکی برای تقویت روند خدمت رسانی دانست و گفت: امروز به لطف خداوند متعال  و به برکت این عید مبارک، با حمایت استاندار فارس و وزیر بهداشت وهمچنین پیگیری مستمر مسوولان دانشگاه، شاهد به ثمر نشستن آرزوی ۱۰ ساله‌ای هستیم.

سید وحید حسینی این پروژه درمانی را یکی از پروژه های موردنیاز کشور در ارایه خدمات درمانی برشمرد و از اختصاص ۴۰۰ تخت این بیمارستان به ارائه خدمات درمانی به کودکان خبر داد و اعتبار این پروژه را بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تامین شده که در صورت تخصیص اعتبار موردنیاز، پیش بینی می شود روند بهره برداری از این خدمت یزرگ سلامت، پنج سال به طول بینجامد.

حسینی در ادامه با اشاره به گسترش پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۷ درصد بیمارانی که به بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز مراجعه می کنند، هموطنانی از سایر استان های کشور هستند که این حجم از اعتماد مردم برای دریافت خدمات سلامت در شیراز، نشانگر توانمندی بالای اساتید مجرب این مرکز آموزش عالی و ثمربخشی تلاش های مجموعه دانشگاه در توسعه خدمات سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پژشکی شیراز با بیان اینکه شیراز با وجود ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، نیازمند توسعه فضای فیزیکی مراکز درمانی است، از کمبود دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی در شیراز خبر داد.

حسینی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خوشبختانه شاهد بهره برداری از بیمارستان های دولتی بسیاری در شهرستان های استان بودیم و در شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، تنها چند بیمارستان خیریه و خصوصی ساخته شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مگاهاسپیتال