مگا پروژه شهر سلامت با سرعت بیشتری راه اندازی خواهد شد
مگا پروژه شهر سلامت با سرعت بیشتری راه اندازی خواهد شد

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، ۱۷ مهرماه با بیان اینکه با بیان اینکه شهر سلامت شیراز از اختلافات سال‌های دور رنج می‌برد، گفت: شهر سلامت شیراز با مساحت تقریبی ۱۰۰۰ هکتار در محور شمال غرب شیراز واقع شده است. وی افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی برای […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، ۱۷ مهرماه با بیان اینکه با بیان اینکه شهر سلامت شیراز از اختلافات سال‌های دور رنج می‌برد، گفت: شهر سلامت شیراز با مساحت تقریبی ۱۰۰۰ هکتار در محور شمال غرب شیراز واقع شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی برای مناسب‌سازی زمین و ایجاد مسیرهای دسترسی و همچنین فضاهایی برای احداث ساختمان‌های متنوع پزشکی، توان‌بخشی، کلینیک‌های تخصصی، آب درمانی، مرکز تصویربرداری و… در آن انجام شده است.

جانشین استاندار در شورای سلامت فارس ادامه داد: با اینکه شهر سلامت با مشکلاتی از جمله عدم قطعیت مالکیت، نبود طرح تفضیلی و طرح جامع، دوری از مرکز شهر و فرودگاه، بدهی‌های مربوط به پیمانکار قبلی، اختلافات سهامی فی مابین علوم پزشکی و منطقه ویژه اقتصادی و اجاره بها به امور اراضی، دوری از مناطق مرکزی و اقامتی شهر، مشکلات مربوط به مسیرهای ترافیکی خصوصاً از سمت گویم، نبود بودجه مستقل و اختلاف نظر بین شرکا و… رنج می‌برد اما در شرایط جدید با تغییرات مدیریتی تصمیمات جدیدی اتخاذ شده که روند پیشرفت فعالیت‌های مربوط به شهر سلامت را تسهیل کرده و در شورای سلامت استان پیوسته پایش و رصد صورت می‌پذیرد‌.

فرخ‌زاده اظهار کرد: رفع گره ترافیکی و‌ مسیر دسترسی از سمت گویم به همت شهرداری در آینده نزدیک تدبیر و با احداث تقاطع غیر همسطح روان‌سازی و راه‌های دسترسی نیز از مسیر آزاد راه شیراز اصفهان موجب رونق شهر سلامت و رفع گره‌های ترافیکی خواهد شد.

به اعتقاد وی با تدابیر در نظر گرفته شده برای افزایش سرمایه، شرکا فعلی باید تلاش مضاعفی را برای توسعه وضع موجود انجام دهند در غیر این صورت با افزایش سرمایه و ورود سرمایه‌گذاران جدید محرک‌های جدید به شهر سلامت تزریق خواهد شد.

جانشین استاندار در شورای عالی گردشگری سلامت استان فارس اظهار کرد: برنامه‌ای یکساله با زمان‌بندی دقیق توسط مدیرعامل جدید تدوین شده است که ان‌شاءالله به زودی مسائل مربوط به تدوین طرح تفضیلی و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری متعدد برای حدود ۱۰۰ هکتار ابنیه مرتفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به اتمام مگا پروژه شهر سلامت نیاز به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خصوصاً ایرانیان خارج از کشور است، گفت: پای کار آمدن پزشکان استان فارس نقش تعیین‌کننده‌ای در راه‌اندازی زود هنگام این پروژه ملی دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مگا پروژه