مردم تمسک به قرآن وسنت الهی متمسک شده و از همدیگر پراکنده نشوند
مردم تمسک به قرآن وسنت الهی متمسک شده و از همدیگر پراکنده نشوند

به گزارش پگاه خبر؛شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و سلاله پاک ایشان، حضرت امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت به امت اسلام و تمام کسانی که به این دو حضرت تمسک می‌جویند، گفت: امیدواریم توفیق داشته باشیم در روش و راه آنان […]

به گزارش پگاه خبر؛شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و سلاله پاک ایشان، حضرت امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت به امت اسلام و تمام کسانی که به این دو حضرت تمسک می‌جویند، گفت: امیدواریم توفیق داشته باشیم در روش و راه آنان گام برداریم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و سوءاستفاده دشمنان از تفاوت‌های قومی، مذهبی و دینی اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام همواره دشمنانی بوده و هستند که بین امت اسلام تفرقه ایجاد کرده و میان مسلمانان شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند در صورتی که باید به فرموده خداوند متعال که فرمودند «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا…؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید…» (آیه ۱۰۳ سوره آل عمران).
خواجوی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به صورت مشخص تأکید می‌فرماید که تمام مسلمانان به حبل الهی که قرآن و سنت رسول اکرم(ص) است، متمسک شده و از همدیگر پراکنده نشوید. پیامبر(ص) هم به تمسک به قرآن کریم و اتحاد میان مسلمانان امر فرموده است.
امام جمعه اهل سنت شیراز اضافه کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمودند ای پیامبر(ص) به امتت بگو اگر خدا را دوست دارید، باید تابع من شوید و از من پیروی کنید؛ اگر این کار را انجام دادید خداوند شما را دوست دارد و هر گاه خدا شما را دوست داشت، گناهان شما را می‌آمرزد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در مدینه منوره بعد از تشکیل حکومت اسلامی بین مهاجران و انصار و همه قبایل رابطه اخوت و برادری و برابری ایجاد کرد، گفت: امروز نیز که دشمن با هر روش و ترفندی در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال ایجاد تفرقه و سوءاستفاده از شرایط است، نباید فریب ترفند دشمنان و استکبار جهانی بخوریم و باید راه و روش آن حضرت در پیش بگیریم. اگر این کار را کردیم دشمن ناامید و مأیوس خواهد شد.

خواجوی با تأکید بر اینکه دشمنان همواره به دنبال ترفند و فرصت و توطئه برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم خود علیه امت اسلام است تا آنان را به جان همدیگر بیندازند، گفت: همه مسلمانان با هم برادر و برابرند و اجازه نمی‌دهیم دشمن قسم خورده و به ما خیره شده است تا ما را فریب داده و شکست دهد.
امام جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینکه نه تنها امروز و در این شرایط بلکه در تمام شرایط وحدت و اتحاد و اتفاق داشته باشیم تا مشکلی برای امت اسلام و مسلمانان به وجود نیاید، افزود: تمام مسلمانان امت یک دین و آیین و یک پیامبر واحد هستند، پس اختلاف و تفرقه میان مسلمانان معنایی ندارد.
وی ضمن تبریک به همه مسلمانانی که به راه و روش پیامبر(ص) و سلاله پاکشان تمسک می‎‌جویند، بر ضرورت تداوم راه آنان تأکید کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مردم تمسک