یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد

به گزارش پگاه خبر؛اسداله طاهری در نشست خبری با بیان اینکه در شش ماهه امسال این استان یکی از پرمصرف‌ترین فرآورده‌های نفتی بنزین در کشور بوده است، اظهار داشت: در این مدت ذکر شده بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشتیم […]

به گزارش پگاه خبر؛اسداله طاهری در نشست خبری با بیان اینکه در شش ماهه امسال این استان یکی از پرمصرف‌ترین فرآورده‌های نفتی بنزین در کشور بوده است، اظهار داشت: در این مدت ذکر شده بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشتیم که بیشترین مصرف و افزایش در شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه در بحث مصرف فرآورده نفت سفید در نقاط سردسیر استان شاهد رشد ۶۵ درصدی بوده‌ایم، افزود: در مصرف نفت‌گاز و گازوئیل میزان یک میلیارد و ۶۵ میلیون لیتر بدون نیروگاه مصرف داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار نیروگاه بزرگ در استان برای تامین سوخت مایع در استان با توجه به فصل سرما و افت فشارگاز، بیان کرد: افزایش ۱۰۶ درصدی مصرف گازوئیل را نشان می‌دهد.

 طاهری با اشاره به اینکه استان فارس با ۴ فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد  و جهرم در بخش سوخت هوایی در ۶ ماهه امسال بالاتر از ۳۴ میلیون لیتر مصرف سوخت داشته و رشد ۱۸ درصدی را شاهد بودیم، بیان کرد: در اربعین امسال به دلیل رفت و آمد‌های زائران از کشور‌های همسایه حدود ۱۴ درصد افزایش مصرف بنزین داشتیم.

 وی همچنین با بیان اینکه استان فارس دارای ۳۰۸ جایگاه سوخت مایع است که در یکسال اخیر ۱۰ جایگاه افتتاح شده است، تعداد جایگاه سی ان جی در استان را ۱۳۱ اعلام کرد و گفت: تعداد ۳۰ جایگاه در حال احداث است و تا پایان امسال ۱۰ باب دیگر به جایگاه‌های سوخت استان افزوده می‌شود.

طاهری با یادآوری اینکه مصرف روزانه بنزین به طور متوسط یک میلیون و ۵۶۱ هزار مترمکعب است، افزود: در مدت شش ماهه امسال میزان ۲۶۶ میلیون و ۵۳۰ هزار مترمکعب مصرف گاز سی ان جی بوده که رشد ۹ درصدی داشته‌ایم.

وی با اشاره به قاچاق سوخت  و اینکه شهرستان‌های جنوبی استان بارانداز قاچاق هستند، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی و سازمان‌های متولی اقداماتی در جهت کاهش این مهم انجام شده که در پنج ماهه امسال مقدار مکشوفه قاچاق سوخت یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر بوده که رشد ۴۷ درصدی قاچاق را شاهد بوده‌ایم.

طاهری اظهار داشت: پالایشگاه شیراز  زیر ۴۰ درصد فرآورده‌های نفتی استان را تامین می‌کند که جهت تامین سوخت شهرستان‌های استان با توجه به فراخور وضعیت جغرافیایی از از ۶ مبدا بندرعباس، سیرجان، اصفهان، ماهشهر و بوشهر بهره‌مند می‌شویم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در استان وجود نداشته و شایعه‌ای بیش نیست، تصریح کرد: در تامین سوخت عشایر با توجه به الکترونیکی شدن مشکلی وجود ندارد، تنها در روستا‌های محروم شهرستان‌های داراب، دشت ارژن، کامفیروز و بخشی از نورآباد با مشکل رو به هستیم که برای این موضوع نیز به دنبال رفع مشکل هستیم.

طاهری همچنین با بیان اینکه ذخیره سازی لازم برای سوخت رسانی بویژه در فصل سرما انجام شده ومشکلی در این خصوص وجود ندارد، گفت: در بحث دوگانه سوز شدن خودروهی عمومی هدف از این طرح  کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلاینده در سبد سوخت خانوار‌ها است که تا کنون ۱۱ هزار و ۵۷۷ خودرو در قالب ۱۳ کارگاه تبدیل وضعیت شدند که  تقریبا معادل ۱۱۰۰ خودرو در نوبت تبدیل هستند که عمدتا خودرو‌های عمومی و مسافربر‌های شخصی هستند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

یک میلیون