امنیت بنیادی ترین موضوع اجتماعی و مهمترین وظیفه دولت
امنیت بنیادی ترین موضوع اجتماعی و مهمترین وظیفه دولت

به گزارش پگاه خبر؛مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در هشتادوسومین صحن علنی شورای اسلامی بیان کرد: هویت ها و ارزشهای دینی، ملی و سنتهای داخلی یک جامعه قدرت اجتماعی را می سازند و نبود تهدید احساس امنیت را در جامعه القا می کند تا بدین ترتیب همان هویت ها و ارزش ها در […]

به گزارش پگاه خبر؛مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در هشتادوسومین صحن علنی شورای اسلامی بیان کرد: هویت ها و ارزشهای دینی، ملی و سنتهای داخلی یک جامعه قدرت اجتماعی را می سازند و نبود تهدید احساس امنیت را در جامعه القا می کند تا بدین ترتیب همان هویت ها و ارزش ها در جامعه جلوه کرده و قدرت اجتماعی را کامل کنند.

در واقع ثبات اجتماعی می تواند قدرت اجتماعی و از آنرو احساس امنیت را القا کند و بر عکس آن نیز در نگاه سلبی، فراغت از تهدید سبب ثبات و امنیت شود و از این رو صاحب نظران، مقوله امنیت و قدرت اجتماعی را در کنش و برکنش یکدیگر می دانند و به همین دلیل امید اجتماعی و امنیت ، اعتماد عمومی و امنیت که نتایج ثبات اجتماعی هستند رابطه مستقیمی پیدا می کنند .
مقام معظم رهبری بارها در طول ادوار گذشته نسبت به برقراری کرسی های آزاداندیشی تاکید داشته اند تا در این روند، با تضارب افکار و گفتگوها تفاوت ها دیده شده و نه به تعارضات تبدیل شوند. موضوعی که شورای ششم نیز بر آن تاکید داشته و از جمله راهبردهای مصوب خود قرار داده است.

نبود چنین کرسی های آزاد اندیشی سبب بروز ابهاماتی می شوند که ناشی از عدم گفتگوست و همین عدم تبادل افکار در چنین میزهای تخصصی سبب بروز تعارضات خواهند شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت : امنیت کالایی وارداتی نیست. امنیت میراثی بی نهایت پر بهاست. حاصل خونهای پاکی است که سربازان این مرز و بوم جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و امروز آن درّ یکتا را به ما سپرده اند و ما در برابر قطره قطره خون آن دلیرمردان و شیرزنان مسئولیم. ما به همان میزان، پاسدار همه ارزشهایی هستیم که آنها برای آن فداکاری کرده اند . آنها مدافع فقر و محرومیت، تورم اقتصادی و مفسدین مالی و امثالهم نبوده اند . آنها برای آرمان های انقلاب اسلامی و ایرانی آزاد و آباد و مستقل از بیگانگان ایثار و فداکاری کرده و این حقیقت را بدون هیچ ابهام و خدشه به ما سپرده اند تا بی ملاحظه حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی باشیم و از اینروست که امروز مرز تشخیص عاقلانه و احساسی بر پدیده های اجتماعی را برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی باید نخبگان جامعه بر عهده داشته باشند.

وی در ادامه افزود : روابط اجتماعی مورد نیاز جامعه در یک کشور از طریق تدوین قوانین و مقررات وضع و تعیین تکلیف می شود و بدیهی است امنیت، حفظ حدود و ثغور این خطوط و دیوارها است. امنیت، اولین نیاز حقیقی و غیر قابل جایگزین یک جامعه است تا روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی درون یک جامعه تضمین شوند.

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت :آنچه در جامعه در حال رشد در دهه های گذشته اهمیت پیدا می کند رابطه بین سنت ها و مدرنیته است. این مقوله یا نزاع فرهنگی معمولا در تمام جوامع ، بویژه جوامع شرقی یک مبتلابه مهم است. رابطه بین سنتها و مدرنیته رابطه بین نسل ها و بین والدین و فرزندان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و جامعه ای که نتواند بدرستی آنرا در چارچوب یک برنامه چند جانبه مدیریت کند به طور طبیعی با تهدید نگاه بین نسلی بین این دو دیدگاه روبرو خواهد شد و هر چه روند رشد عقلی جامعه سرعت بیشتری داشته باشد این تهدید بیشتر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت : بدون شک امنیت بجز با مشارکت اجتماعی رخ نخواهد داد و بدون وجود امنیت که خط قرمز هر حاکمیتی است هیچ چیز بر قاعده و سنگ بنای خود نخواهد ماند . اقتصاد و فرهنگ آسیب خواهد دید و ساختارهای اجتماعی به سمت بزه و آسیب پیش خواهند رفت .
وی در ادامه افزود :در این روزها و شبها چه بسیار مجاهدان گمنامی و فقط برای جلب رضای خدا ، خود را وقف امنیت کشور کرده اند . من بر دست و بازوی یکایک نیروهای حافظ امنیت این مرز و بوم بوسه می زنم و برای وجود همه آنها که در عین گمنامی، مظلومانه برای دفاع از حریم امنیت ایران عزیز و بویژه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شبانه روز تلاش می کنند سلامتی و عاقبت بخیری از درگاه حضرت احدیت آرزومندم و برای شهدای آنها ادای احترام می کنم .از ریاست محترم قوه قضاییه نیز تقاضا داریم وفق قانون ، موضوع پرونده فوت تاثربرانگیز بانوی ایران زمین مهسا امینی را در نهایت شفافیت و بدون هر گونه ملاحظه کاری روشن نمایند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

امنیت بنیادی