مجمع نخبگان گردشگری و زیارت در فارس راه‌اندازی شد
مجمع نخبگان گردشگری و زیارت در فارس راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس از راه‌اندازی مجمع نخبگان گردشگری و زیارت در استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی علوی در نشست خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو استانداری فارس برگزار شد، با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت، تشکیل شورای عالی زیارت، تدوین تقویم گردشگری و ایجاد قرارگاه امور اقتصادی، توسعه، سرمایه گذاری و رفع موانع گردشگری در استان در دستور کار حوزه معاونت هماهنگی زائران استانداری فارس است، گفت: استفاده از فرصت‌های جام جهانی قطر به جد در حال پیگیری است.

او گفت: در راستای حل مشکل واحد‌های زیارتی و گردشگری، پنجره واحد تخصصی رفع موانع شکل گرفته که منجر به رفع مشکل ٧٠ پرونده شده است.

مدیرکل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: از زمان شکل گیری معاونت هماهنگی زائران و گردشگری در استانداری فارس بیش از ٢۴ فقره تسهیلات گردشگری ارائه شده است.

علوی گفت: تشکیل ستاد سفر و ستاد اعیاد و برنامه ریزی به مناسبت‌های ملی در راستای توسعه و رونق گردشگری شکل گرفته است.

رئیس ستاد اربعین فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه اربعین امسال ١٧ کمیته با مشارکت ۵٠دستگاه و ارگان فعالیت داشتند، گفت: طی ٧ جلسه رسمی برگزار شده پیرامون مراسم اربعین که منجر به ٣٠ مصوبه شده، اعزام ٢٠٢ هزار و ۴٢٨ نفر زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند، تسهیل شده و این تعداد از طریق ٣۵٠ دستگاه از مرز مهران و شلمچه منتقل شده‌اند.

علوی در خاتمه گفت: در ایام اربعین امسال در هر شبانه روز ١۴٧ هزار و ٩٠٠ پرس صبحانه، ٢٢١ هزار و ٣۵٠ پرس ناهار و ٢٢۴ هزار و ٧٠٠ شام و ۴٢۵ هزار میان وعده توزیع شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مجمع نخبگان