اجرای پروژه ها برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی شد
اجرای پروژه ها برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی شد

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی علوی در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در جمع خبرنگاران بیان کرد: از جمله دستاوردهایی که ستاد گردشگری در استان فارس داشته است می‌توان به تدوین تقویم گردشگری در استان فارس، تهیه دستور العمل های لازم برای توسعه گردشگری در جام جهانی قطر، توسعه گردشگری سلامت، تشکیل شورای عالی زیارت و رفع […]

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی علوی در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در جمع خبرنگاران بیان کرد: از جمله دستاوردهایی که ستاد گردشگری در استان فارس داشته است می‌توان به تدوین تقویم گردشگری در استان فارس، تهیه دستور العمل های لازم برای توسعه گردشگری در جام جهانی قطر، توسعه گردشگری سلامت، تشکیل شورای عالی زیارت و رفع موانع گردشگری در استان اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در استان فارس شاهد هستیم که بیش از ۷۰ پرونده در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون برای یک هزار و۲۰۰ نفر اشتغال زایی نیز صورت گرفته است.
به گفته این مقام مسئول ایجاد پنجره واحد حوزه گردشگری در استان فارس نقش ویژه ای در کاهش مشکلات فعالین این بخش داشته و توانسته است شرایط را برای انان تسهیل کند تا بتوانند از نسبت به توسعه فعالیت‌های خود اقدام کنند.
مدیرکل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس تصریح کرد: از زمان شکل گیری معاونت هماهنگی زائران و گردشگری در استانداری فارس بیش از ٢۴ فقره تسهیلات گردشگری ارائه شده است.
علوی در ادامه تصریح کرد: ۱۷ کمیته اربعین در استان فارس تشکیل شد که ۵۰ دستگاه متولی در استان فارس در این کمیته حضور داشتند و توانستند فعالیت‌های خود را به مردم ارائه دهند.

رئیس ستاد اربعین فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه اربعین امسال ١٧ کمیته با مشارکت ۵٠دستگاه و ارگان فعالیت داشتند، گفت: طی ٧ جلسه رسمی برگزار شده پیرامون مراسم اربعین که منجر به ٣٠ مصوبه شده، اعزام ٢٠٢ هزار و ۴٢٨ نفر زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند، تسهیل شده و این تعداد از طریق ٣۵٠ دستگاه از مرز مهران و شلمچه منتقل شده‌اند.
علوی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین امسال در هر شبانه روز ١۴٧ هزار و ٩٠٠ پرس صبحانه، ٢٢١ هزار و ٣۵٠ پرس ناهار و ٢٢۴ هزار و ٧٠٠ شام و ۴٢۵ هزار میان وعده توزیع شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اجرای پروژه