استاندار فارس :میز صدور خدمات فنی و مهندسی استان تشکیل شود.
استاندار فارس :میز صدور خدمات فنی و مهندسی استان تشکیل شود.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور ریشه‌های مختلفی دارد و  در زمینه ها و مولفه های مختلف قابل دسته بندی است افزود: مشکلات فرهنگی از قبیل اینکه دانش آموختگان ما تنها […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور ریشه‌های مختلفی دارد و  در زمینه ها و مولفه های مختلف قابل دسته بندی است افزود: مشکلات فرهنگی از قبیل اینکه دانش آموختگان ما تنها پشت میز ادارات نشستن را شاغل شدن می‌دانند ، وابستگی اقتصادی به نفت ، و دولتی بودن اقتصاد بخش‌هایی از این موانع و مشکلات است.


نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تجربه جهانی نشان داده اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق عمل کند ، عنوان کرد: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم بخش‌های خصوصی مولد و اثرگذار را به خوبی وارد اقتصاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد:  اقتصاد زمانی می‌تواند شکوفا می شود که بخش خصوصی حضوری فعال و اثر گذار داشته باشد.
استاندار فارس اشتغال و سرمایه گذاری و رونق تولید  را  موضوعاتی پیوسته دانست و با اشاره به اینکه دولت کمک‌ها ، تسهیلات و مشوق‌‌هایی در این حوزه ایجاد کرده است ، اظهار کرد: اما برای دستیابی به نتایج مطلوب در این زمینه باید به  بنگاه‌های اقتصادی همچون بانک‌ها ، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی و اقتصادی که در این ابعاد فعال هستند توجه کنیم.
وی در خصوص تشکیل خوشه‌های صنعتی نیز گفت: این اقدام باید پس از حصول نتایج ارزیابی شود و در صورت امکان باید با برنامه ریزی مناسب از زمان به نتیجه رسیدن آن کاسته شود.
صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و با تاکید بر لزوم راه اندازی میز صدور خدمات فنی و مهندسی ، عنوان کرد: صدور این نوع از خدمات در واقع صدور فکر، اندیشه و خلاقیت است و این ویژگی را دارد که با افزایش میزان صدور آن دچار نقصان نخواهد شد.
شرایط بین المللی، شرایط کلان کشور و دستگاه های متولی و اثر گذار در این حوزه از جمله مولفه های است که به اعتقاد دکتر رحیمی در صدور خدمات فنی و مهندسی اثر بخش است.
وی همچنین بر لزوم آشنایی با شرایط کشورهایی که می‌توانند پذیرای خدمات فنی و مهندسی ایران باشند تاکید و یادآوری کرد: تشکل هایی همچون نظام مهندسی ساختمان ، انجمن انبوه سازان، انجمن مهندسین مشاور در جلساتی نظرات و تجربیات و دیدگاه های خود در این زمینه را بیان کنند و بخش دولتی نیز رایزنی ها و بسترسازی های لازم را برای صودر این خدمات انجام دهد.
استاندار فارس با بیان اینکه کشورهایی همچون قطر و عمان متقاضی خدمات فنی و مهندسی ما هستند، تاکید کرد: البته این خدمات باید با تکنولوژی های روز دنیا برابری کند که قطعا در بعضی ابعاد دارای چنین پتانسیلی هستیم.
توسعه اشتغال پایدار عشایری و روستایی ، موضوع دیگری بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و ضمن بیان اینکه تا کنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است که باید در فرصتی مناسب به شرح آن پرداخته شود.