کشفیات نیروی انتظامی در ابعاد تامین امنیت گسترده است
کشفیات نیروی انتظامی در ابعاد تامین امنیت گسترده است

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه۸ مهر در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هفته گذشته روز آتش نشان را داشتیم و یاد شهدای آتش نشان را گرامی می داریم. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام حسن عسگری افزود: فردای این روز، آغاز امامت […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه۸ مهر در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هفته گذشته روز آتش نشان را داشتیم و یاد شهدای آتش نشان را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام حسن عسگری افزود: فردای این روز، آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) را پیش رو داریم و پس از آن میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) را خواهیم داشت که امیدواریم با برنامه های مناسب در سومین حرم اهل بیت (ع)،‌ این ایام گرامی‌داشته شوند.

وی اضافه کرد: جشن ها و اعیاد ماه ربیع الاول فرصت مناسبی برای ازدواج آسان و توجه والدین به این امر مهم است و موجب عاقبت بخیری جوانان خواهد شد.

امام جمعه شیراز با بزرگداشت روز نیروی انتظامی بیان کرد: ۱۳ مهر روز «نیروی انتظامی» است که در امنیت و امنیت روانی جامعه نقش مهمی دارد و حافظ امنیت است.

وی ادامه داد: امنیت دارای ابعاد فراوانی است و از اقدامات نیروی انتظامی در این خصوص قدردانی می کنیم و دیگران هم باید به حمایت از نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت بپردازند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: جان و مال مردم باید در امان باشد و نیروی انتظامی برای تامین این امنیت تلاش فراوانی می کند و کشفیات نیروی انتظامی در ابعاد تامین امنیت جانی و فیزیکی بسیار گسترده است.

وی افزود: بخش مهمی از تلاش نیروی انتظامی امنیت روانی است یعنی یک نفر همانطور که در حد مطلوب در کوچه و خیابان امنیتش از حیث اینکه کسی تعرض نکند باید تامین باشد و ممکن است از نظر روحی نیز مردم لطمه بخورد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: یک دختر خانمی در شیراز توسط زورگویی مورد حمله قرار گرفته و چند وقت پیش مشاوره روانشناس برده می شود زیرا دچار ترس و اضطراب شده بود.

وی با تاکید بر امنیت روانی گفت: در اسلام از نظر قانون شرعی، داوری کار قاضی است و ما قانون را می‌ گوییم که مردم مطلع باشند اما تشخیصش با قاضی است که این ها نباید با هم اشتباه گرفته شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: طبق حکم شرعی اگر کسی اسلحه کشید و وسیله ترساندن مردم دست گرفت و مردم را ترساند و اثبات شد که چنین کرده است محارب و مفسد فی الارض است که حکم باید برایش اجرا شود.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با مصادیق محارب است زیرا امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد و هرج و مرج و اغتشاش و ترساندن مردم را هیچ دولت و حکومتی تحمل نخواهد کرد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: علاوه بر نیروی انتظامی، رسانه ها هم برای تامین امنیت جامعه باید تلاش کنند و با استفاده از رسانه ‌های داخلی در تامین امنیت روانی جامعه کمک کنند.

وی گفت: ویژگی اصلی رسانه، صدق و راستگویی است و رسانه باید پیام صحیح و سالم و راست را به مردم بگوید و امیدآفرینی کند و به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با جنگ روانی دشمن باید مقابله کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: دستگاه قضایی است برای کسانی که در عرصه امنیت روانی مجرم هستند باید به صورت ویژه ورود کند و مهم‌ ترین مسئله در مدیریت فضای روانی کشور هماهنگی دستگاه‌های مختلف کشور است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کشفیات