کمیته امداد از سالمندان از کارافتاده، دارای بیماری خاص حمایت می کند
کمیته امداد از سالمندان از کارافتاده، دارای بیماری خاص حمایت می کند

به گزارش پگاه خبر؛محمد بدری، امروز چهارشنبه۶ مهربا اشاره به حمایت کمیته امداد فارس از سالمندان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۳۳ هزار نفر از جمعیت کل تحت حمایت امداد فارس را سالمندان تشکیل داده اند که سه هزار و ۳۰۰ نفر از آنها زمین گیر هستند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد بدری، امروز چهارشنبه۶ مهربا اشاره به حمایت کمیته امداد فارس از سالمندان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۳۳ هزار نفر از جمعیت کل تحت حمایت امداد فارس را سالمندان تشکیل داده اند که سه هزار و ۳۰۰ نفر از آنها زمین گیر هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس افزود: به دلیل افزایش جمعیت سالمندی باید دغدغه های سالمندان و مشکلاتشان را رصد و کاهش داد.

وی اضافه کرد: حمایت از سالمندان از اولویت های کمیته امداد فارس است و کمیته امداد از سالمندان از کارافتاده، دارای بیماری خاص و سالمندانی که از ارگان های دیگر مستمری دریافت نمی کنند و در شمار دهک های پایین جامعه هستند، حمایت می کند.

بدری اعلام کرد: ۳۱۹ هزار ۲۸۹ نفر تحت حمایت کمیته امداد فارس قرار دارند که ۱۳۳ هزار و ۷۵۹ نفر آنها سالمند بوده و اغلب در مناطق محروم ساکن هستند به حمایت نیاز دارند.
وی ادامه داد: ۶۳ درصد از جمعیت کل سالمندان تحت حمایت استان در مناطق روستایی و ۳۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند و ۶۱ درصد آنها زنان و ۳۹ درصد مردان هستند که از بسته های حمایتی کمیته امداد فارس در قالب نگهداری در منزل بهره مند می شوند.

بدری اضافه کرد: برخی از سالمندان نیاز به مراقبت در منزل دارند و در خدمات بیمه ای تعرفه پرستاری وجود ندارد و برخی سالمندان در رفت و آمد و اجاره منزل هم مشکل دارند و کمیته امداد با تامین بخشی از نیازهای سالمندان تحت حمایت خود در زمینه تهیه بسته های معیشتی، بهداشتی و تغذیه ای، اردوهای زیارتی، غربالگری و … اقدام می کند.

وی گفت: به مناسبت روز سالمند ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین هزینه بسته های بهداشتی به حساب تعدادی از سالمندان واریز می شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کمیته امداد