هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی توانمند با امکانات مناسب
هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی توانمند با امکانات مناسب

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، ۴ مهرماه در دیدار با مدیران صدا و سیمای این استان با اشاره به وضعیت امروز جامعه گفت: یکی از عرصه‌های تقابل انقلاب اسلامی و ضد انقلاب امروز جنگ نرم و رسانه‌ای است. وی افزود: امروز رسانه‌ای که در وقایع مختلف […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، ۴ مهرماه در دیدار با مدیران صدا و سیمای این استان با اشاره به وضعیت امروز جامعه گفت: یکی از عرصه‌های تقابل انقلاب اسلامی و ضد انقلاب امروز جنگ نرم و رسانه‌ای است.

وی افزود: امروز رسانه‌ای که در وقایع مختلف حرف اول را می‌زند، فضاسازی هم به نفع او شکل می‌گیرد؛ البته ممکن است در جنگ رسانه‌ای برنده نشود اما در این تقابل هزینه کمتری را پرداخت می‌کند.

آیت‌الله دژکام، اهمیت فضای مجازی را در دنیا امروز یادآور شد و افزود: در زمینه فضای مجازی باید از شعارزدگی دوری کنیم و با هم‌فکری و هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی توانمند با امکانات مناسب در این عرصه مهم ابتکار عمل را به دست آوریم.

امام جمعه شیراز خواستار ورود مسئولان صدای و سیمای فارس در مدیریت فضای مجازی شد و افزود: باید در عرصه رسانه از موضع انفعالی خارج شویم و با رویکرد فعالانه حرف خود را به مخاطب منتقل کنیم.

وی به جایگاه استان فارس در عرصه رسانه اشاره کرد و گفت: استان فارس از معدود استان‌هایی است که سخن ملی و فراملی دارد اما در چالش‌ها، قدرت رسانه‌ای آن، آنچنان که باید خود را نشان نمی‌دهد که باید روی این موضوع تدبیر ویژه‌ای انجام داد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید تمام جریان‌ها و گروه‌ها را به یک چشم ببیند و نقش پدری در این زمینه ایفا کند، افزود: وظیفه صدا و سیما تقویت ارزش‌ها با ظرافت‌های خاص است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نگاه صدا و سیما باید منطقی مبتنی بر دلیل باشد تا همه مردم احساس کنند این مجموعه در طرف خاصی قرار ندارد و بلندگوی همه جریان‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما نباید نرد‌ بانی برای موج‌سواری جریانی خاص باشد، تاکید کرد: صدا و سیما باید به‌گونه‌ای عمل کند که ارزش‌های انقلابی و اسلامی در فضاهای سیاسی لطمه نخورد بلکه رشد کند.

آیت‌الله دژکام در پایان از مدیرکل صدا و سیما خواست تا امکانات لازم رسانه‌ای مستقل و فعال را به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)اختصاص دهند.

پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای فارس هم در دیدار گفت: در دوره تحول رسانه ملی دو مؤلفه هویت‌محوری و عدالت‌گستری در اولویت فعالیت‌ها ومأموریت‌های صدا و سیما قرار دارد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا صدا و سیمای فارس صدای مردم و تریبون نظام باشد و خدمات بخش‌های مختلف دولتی، غیر دولتی و حتی مردم نهاد را به خوبی منعکس کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

هم‌افزایی