۹۴۰ هزار دانش آموز در پیشگاه قرآن کریم سال تحصیلی را آغاز کردند
۹۴۰ هزار دانش آموز در پیشگاه قرآن کریم سال تحصیلی را آغاز کردند

۹۴۰ هزار دانش آموز استان در پیشگاه قرآن کریم و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی آیین صبحگاهی به جا آوردند و سال تحصیلی را آغاز کردند.

به‌گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس روز شنبه در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز ،  با اشاره به اینکه فارس یک استان علمی و دانشی است که همه کشور روی این استان به لحاظ علم و دانش حساب می‌کنند گفت: برای این استان کیفیت تدریس و کیفیت آموزش و پژوهش در دبیرستان و دانشگاه‌ها مهم است.

  دکتر محمد هادی ایمانیه در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و هفته  دفاع مقدس در استان فارس در دبیرستان شبانه روزی حضرت معصومه (س) عشایری، ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز از بازگشایی حضوری مدارس استان پس از دوسال، ابراز خرسندی کرد.

استاندار فارس افزود: استان فارس یک استان علمی و دانشی است که همه کشور روی این استان به لحاظ علم و دانش حساب می‌کنند و برای این استان کیفیت تدریس و کیفیت آموزش و پژوهش در دبیرستان و دانشگاه‌ها مهم است.

  ایمانیه با اشاره به انتخاب مدرسه شبانه روزی دخترانه عشایری حضرت معصومه (س) به عنوان مدرسه نمادین آغاز سال تحصیلی گفت: این انتخاب نشان از ذوق و سلیقه مسوولان و توجه ویژه آنان به آموزش و پرورش عشایری است و بسیار خرسندیم از اینکه  آغاز سال تحصیلی را از مدرسه عشایری شروع کردیم.

وی افزود: دختران جوان باسواد و باغیرت عشایر ما که در این مدرسه تحصیل می‌کنند نمادی هستند برای تمام دانش‌آموزان استان که با همت، با غیرت و با احساس انگیزه بالا بتوانند در کسب علم و دانش تلاش کنند و کشور ما را در مسیر پیشرفت و توسعه پیش ببرند.

استاندار فارس از ایجاد یک طرح ابتکاری در استان در قالب طرح «جوانان گام دوم انقلاب» خبر داد و افزود: همانطور که فارس همیشه پیشرو بوده در طرحی با همت تعدادی از جوانان خودجوش و با همکاری آموزش و پرورش استان، کار خود را از چهار ناحیه شیراز در راستای توسعه فرهنگ گام دومی که مبتنی بر فعالیت‌های جهادی و با انگیزه است کار خود را شروع کرده اند و به دنبال توسعه آن در کل استان و کشور هستیم.

ایمانیه افزود: امسال بیش از ۹۴۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان وارد مدارس خواهند شد و تمامی تمهیدات بازگشایی حضوری مدارس استان اندیشیده شده است و دانش‌آموزان در بیش از ۴۲ هزار کلاس درس حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۹۴۰ هزار