کفش های استاندار
کفش های استاندار

امروز صبح توفیق زیارت حرم شاهچراغ(ع)نصیب شد. استاندار هم بود، هنگام خروج یک جوان کت و شلواری بسیار محترم (محافظ یاهمراه) کفش های استاندار را از کفشداری گرفت و آماده جلو فرش گذاشت تا صاحبش برسد. همان جا،همان لحظه به استاندار گفتم: اینجا که میای کفشاتو خودت بده کفشداری وخودتم بگیرشون،این برای نفست خوبه، ایشون(جوان […]

امروز صبح توفیق زیارت حرم شاهچراغ(ع)نصیب شد.
استاندار هم بود، هنگام خروج یک جوان کت و شلواری بسیار محترم (محافظ یاهمراه) کفش های استاندار را از کفشداری گرفت و آماده جلو فرش گذاشت تا صاحبش برسد.
همان جا،همان لحظه به استاندار گفتم: اینجا که میای کفشاتو خودت بده کفشداری وخودتم بگیرشون،این برای نفست خوبه، ایشون(جوان محافظ یاهمراه) هم برای خودش شخصیت داره، مسئول کفش شما که نیست.
تصور کنید خانواده یا رفقای اون عزیز بزرگوارهمراه استاندار، تصادفا در حرم یا جای دیگه ای ببینند که ایشون کفش های استاندار را براشون از کفشداری میگره و جلو پای استاندار جفت می کنه،این اصلا رفتار دلپسند و شایسته ای نیست و تناسبی با آداب معاشرت و رفتارهای یک مسئول در نظام اسلامی آنهم در زیارتگاهی که خاکساری و تواضع وبندگی شرط اول حضور است ندارد و در روابط انسانی هم نمی گنجد.
این را به استاندار گفتم اما خطاب یادداشتم همه مقاماتی هستند که جوگیر و متوهمند و این جزئیات مهم اخلاق اجتماعی مورد رضایت وخوشنودی خدا وبندگان خدا را رعایت نمی کنند.

حسین خبیری
انتهای پیام /

کفش