درز و سایبان شهرستان لارستان بزرگترین تولیدکننده سیب زمینی طرح استمرار استان
درز و سایبان شهرستان لارستان بزرگترین تولیدکننده سیب زمینی طرح استمرار استان

مسئول مرکز جهاد کشاورزی درز و سایبان شهرستان لارستان از آغاز کاشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه دوم مهر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش پگاه خبر؛مسئول مرکز جهاد کشاورزی درز و سایبان شهرستان لارستان از آغاز کاشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه دوم مهر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد .

محسن پاریاب تصریح کرد : پیش بینی می شود ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان لارستان زیرکشت سیب‌زمینی طرح استمرار رود که ۹۵ درصد ارقام کشت شده در این مزارع رقم سانته است.

وی با اشاره به این‌که کشت سیب‌زمینی در لارستان به صورت بهاره و پاییز انجام می شود ، گفت: این محصول با هدف تامین سیب زمینی در بازار مصرف در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست، در این منطقه کشت می شود.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی درز و سایبان لارستان با بیان این‌که سیب‌زمینی تولید شده در لارستان علاوه بر تأمین نیاز شهرستان‌ به استان‌های همجوار و تهران نیز ارسال می شود ، بیان کرد :پیش بینی می شود بیش از ۱۵ هزار تن سیب زمینی از اواخر دی ماه تا اسفند ماه سال جاری تولید و روانه بازار شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

درز و سایبان