خسارت بیماری خشکیدگی به نخیلات لارستان برآورد شد
خسارت بیماری خشکیدگی به نخیلات لارستان برآورد شد

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : بارندگی موسمی و گرمای بی سابقه و بیماری خشکیدگی به بیش از ۳۰ درصد محصول رطب و خرمای این شهرستان خسارت وارد کرد. عباس احمدی افزود: خسارت در ۸۸۷ هکتار از نخیلات شهرستان از ۲۶ تا ۳۶ درصد […]

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : بارندگی موسمی و گرمای بی سابقه و بیماری خشکیدگی به بیش از ۳۰ درصد محصول رطب و خرمای این شهرستان خسارت وارد کرد.

عباس احمدی افزود: خسارت در ۸۸۷ هکتار از نخیلات شهرستان از ۲۶ تا ۳۶ درصد گزارش شده است که مقدار آن حدود ۱۲۶۰ تن محصول خرما با رقمی بالغ بر ۸۲ هزار میلیون ریال برآورد شد .

او بیان کرد: عامل اصلی عارضـه خشکیدگی محصول خرما گرمـای بی سابقه در منطقه است و البته عـوامل دیگری همچون وزش بادهای گرم، بافـت سـبک خـاک، ضـعف مـواد غـذایی و رطوبت نسبی کم، کم آبی و شوری خـاک نیز تشـدید کننـده اثـر گرما و در نتیجه افزایش دهنده شدت این آفت بوده است.

به گفته وی از آنجا که این عارضه یکی از عوامل محیطی وپیش بینی نشده محسوب می شود لازم است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بررسی، ارزیابی و پرداخت خسارت به محصولات بیمه شده در اسرع وقت اقدام نماید.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

خسارت بیماری